آریا بانو
مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان:
با احکام بازدارنده، خشونت را از فوتبال زنان پاک می‌کنیم
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 15:12:33
آریا بانو - تهران- اتفاقات روز گذشته دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و شهرداری سیرجان موجب شد تا مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان عنوان کند که برای پایان دادن به این اتفاقات باید احکام سنگینی صادر شود که عبرت آموز باشد.

مساله ناهنجاری و رواج خشونت فوتبالی در ایران به معضلی برای ورزش کشور تبدیل شده است. آژیر خطر این خشونت ها درحالی به سمت بحرانی شدن می رود که روز گذشته در جریان دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و شهرداری سیرجان، لنز دوربین خبرنگاران اتفاقاتی را ثبت کرد که خوشایند فرهنگ شهروندان ایرانی نیست.
زد و خورد بازیکنان 2 تیم در این دیدار موجب شد تا یکی از بازیکنان ذوب آهن اصفهان راهی بیمارستان شود. در این زمینه گلاره ناظمی مسئول مسابقات فوتبال زنان فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شروع این دعوا از جانب یکی از بازیکنان ذوب آهن بود. هنگام تعویض بازیکن تیم سیرجان، داور به وی به دلیل وقت کشی اخطار داد. در این بین بازیکن ذوب آهن دخالت می کند و فوتبالیست تیم سیرجان را برای اینکه زودتر از زمین خارج شود، هول می دهد. آغاز درگیری از همین جا رقم خورد و از آن پس شاهد اتفاق های غافلگیرکننده ای بودیم. بازیکنان خاطی پس از این دعوا به نظر می رسد متوجه عمق کاری که کرده اند، نشده اند زیرا بالافاصله بازی ادامه پیدا کرد و در ظاهر هیچ اتفاقی نیافتاده بود.
وی ادامه داد: اگر در این بازی حضور داشتم شاید می توانستم تا میزانی در کاهش تنش میان بازیکنان موثر باشم. قطعا تمام نمایندگانی که از طرف ما به این مسابقه رفته اند، غافلگیر شده اند و تمام تلاششان بر این بود که مانع این اتفاق شوند. توقع چنین برخورد و دعوایی را در لیگ زنان نداشتیم و قطعا با خاطیان برخورد می کنیم تا این موضوع ریشه کن شود.
ناظمی بیان کرد: گزارش این دعوا تا چند ساعت دیگر به صورت کامل به ما تحویل داده می شود. باید این گزارش را به کمیته انضباطی ارائه دهیم تا هر چه سریعتر به ابن موضوع رسیدگی کنند. مبلغ جریمه و محرومیت های بازیکنان بستگی به عمق و گستردگی این رویداد دارد.
وی عنوان کرد: تاکنون همچین موردی در لیگ فوتبال زنان اتفاق نیافتاده بود. تمام زحمت هایی که باشگاه ها و مسوولان می کشند برای حفظ فوتبال زنان است. با این رویداد خستگی به تن همه ما می ماند و قطعا مشکلاتی را برای فدراسیون بوجود می آورد. حواشی و درگیری در فوتبال زنان خیلی کم بود و این اتفاق باعث می شود که از این به بعد جدی تر با اعضای تیم و خاطیان آن برخورد کنیم تا دوباره شاهد این رویدادها نباشیم.
مسئول مسابقات فوتبال زنان در پاسخ به این پرسش که در لیگ مردان درگیری کمتری داریم تا لیگ زنان، گفت: در لیگ مردان این اتفاقات به دلیل وجود سخت گیری هایی کمتر است. کمیته انضباطی هم باید این سخت گیری ها را بیشتر کند تا این درگیری ها در فوتبال زنان به وجود نیاد. وقتی رای انضباطی صادر شود و به شدت با این موضوع برخورد کنیم، فوتبال زنان دیگر شاهد این رویدادها نخواهد بود.
وی در خصوص وجود این مشکلات در فوتبال دنیا گفت: اعتراض به داوری و مشکلات این چنینی در همه جای دنیا وجود دارد. اما در سطح بین المللی قوانین بازدارندگی سخت تر است که سبب مدارای بیشتر بازیکنان با یکدیگر یا داوری می شود. زیرا این اعتراضات عواقب سنگینی را برای فدراسیون به دنبال دارد. بحث بازدارندگی از این مشکلات باید به گونه ای باشد که دیگر این رویدادها به وقوع نپیوندد.
ناظمی افزود: در یکی از بازی هایی که تیم ملی اعزام شده بود، اعتراض به داوری جریمه خیلی سنگینی را برای بازیکنان رقم زد و باعث شد در یک برهه زمانی اعتراض به داوری هم نباشد. فکر می کنم رای هایی که صادر می شود باید تا میزان بالایی بازدارنده باشند و جلوی این اتفاق های ناخوشایند را بگیرند.
مسئول مسابقات فوتبال زنان در فدراسیون فوتبال یادآور شد: در فرهنگ ایرانی، از زنان این مرز و بوم توقع دیگری داریم. مسایلی هست که آنها باید رعایت کنند تا دویدن های فدراسیون و مسئولان برای احقاق حق فوتبال زنان بی ثمر نماند. حکم کمیته انضباطی می تواند درس عبرتی برای باقی بازیکنان باشد تا اینگونه فوتبال زنان را که سال ها برای پیشرفت آن زحمت کشیده شده، لکه دار نکنند. ورزش نوپایی که هنوز برای توسعه آن زحمت بیشماری باید کشید و در این شرایط نیازمند به حمایت بیشتر است. این اتفاقات فقط به ضرر فوتبال زنان ایران تمام می شود و باید مانع آن شویم.
ورزشی**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/159619/با-احکام-بازدارنده،-خشونت-را-از-فوتبال-زنان-پاک-می‌کنیم
بستن   چاپ