آریا بانو
آش رشته با کوفته قلقلی با طعم عالی و دلپذیر
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 22:45:35
آریا بانو -
آش رشته با کوفته قلقلی با طعم عالی و دلپذیر
٩٧
٠
آرگا / آش رشته یکی از غذاهای ایرانی می باشد که طرفداران زیادی به خود جذب کرده است، یکی از محبوب ترین آش ها در بین مردم آش رشته با کوفته قلقلی می باشد که با گوشت تهیه می شود در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی آشنا کنیم.
طرز تهیه آش رشته با دستور پخت های متفاوتی همراه است از جمله خوشمزه ترین آش رشته های محبوب در ایران پخت این آش خوشمزه با کوفته قلقلی است.
مواد لازم :
عدس : نصف پیمانه
لوبیا چیتی : نصف پیمانه
آب: پنج لیوان
آب قلم : چهار پیمانه
سبزی خرد شده : پانصد گرم
گوشت چرخ کرده : دویست گرم
کشک : دو پیمانه
پیازداغ : به مقدار لازم
رشته آشی : چهارصد گرم
نعناع داغ : به میزان لارم
سیر داغ : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل سیاه : به میزان لازم
زرد چوبه : به میزان لازم
پیاز : یک عدد
آش رشته با کوفته قلقلی
طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی:
برای پخت آش رشته با کوفته قلقلی ابتدا باید حبوبات را از یک شب قبل خیس کنید و چند باری آبشان را عوض کنید تا راحت تر پخته شود و هم نفخشان از بین برود.
نخود و لوبیا به مقدار گفته شده با همراه 5 پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا آب به جوش آید زمانی که آب جوشید حرارات را کم کنید در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا حبوبات ها بپزند.
در این مرحله از طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی زمانی که مشاهده کردید نخود و لوبیا ها حالت نیم پزشده اند عدس و آب قلم را نیز به قابلمه اضافه کنید، هنگامی که 30 دقیقه مانده به پخت کامل حبوبات، سبزی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و بعد از گذشت چند دقیقه پیاز داغ، نمک، فلفل و زرد چوبه را باتوجه به مقدار لازم به قابلمه اضافه کنید و حرارات را ملایم کنید و اجازه دهید تا همه مواد داخل قابلمه به خوبی پخته شود.
در همان حین که قابلمه آش در حال پختن شدن است گوشت چرخ کرده به اندازه گفته شده با یک عدد پیاز و مقداری نمک و فلفل ورز دهید و گوشت ورز داده شده با دست به شکل کوفته های ریز و قلقلی در بیاورید و این کوفته ها را با مقداری روغن سرخ کنید، به منظور گرفته شدن روغن، آن ها را روی حوله کاغذی قراردهید.
در زمانی که حبوبات ها و سبزی ها پخته شدند آش رشته را به قابلمه اضافه کنید و مرتب هم بزنید و بگذارید آش با حرارت ملایم پخته شود در همین مرحله نیمی از کشک را با مقداری از آب آش رقیق کنید و به آش اضافه کنید.
در مرحله آخر طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی، که آش کاملا پخته و جا افتاد آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با کوفته قلقلی های که از قبل سرخ کرده اید و نعنا داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ و کشک تزیین کنید و حلا این آش خوش مزه را سرو کنید.
نکته مهم
سبزی آش شامل گشنیز، تره،جعفری و اسفناج می باشد.
این آش را در کرمان با شربت سکنجبین یا سرکه میل می کنند.
می توانید به منظور راحتی کار سبزی ها را از سبزی فروشی معتبر به صورت خرد شده تهیه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/159941/آش-رشته-با-کوفته-قلقلی-با-طعم-عالی-و-دلپذیر
بستن   چاپ