آریا بانو
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تشریح کرد؛
عواقب حذف پایه بیمه درمان اعتیاد در بودجه 98
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 14:55:59
آریا بانو - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به حذف پایه بیمه درمان اعتیاد در لایحه بودجه 98 گفت: بازگشت به چرخه مصرف مواد مخدر از پیامدهای حذف پوشش بیمه درمان اعتیاد است.

احمد ریواده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: پوشش بیمه پایه برای درمان اعتیاد توسط بیمه سلامت ایرانیان انجام می‌شد و مشمول مراکز دولتی بود که در بهترین شرایط در سال گذشته حدود 25 درصد از این سهمیه را این مراکز توانستند جذب کنند.
وی با اشاره به اینکه مراکز دولتی فقط از این بیمه استفاده می‌کردند، ادامه داد: البته مراکز خصوصی درمان اعتیاد این استان تمایلی بر استفاده از آن نداشتند چراکه ظرفیت آنها برای درمان معتادان تکمیل بود و از سوی دیگر این مراکز پشت نوبتی نیز دارند در نتیجه استفاده از بیمه برای آنها جذابتی نداشت.
ریواده اظهار کرد: در مراکز دولتی درمان اعتیاد نیز افراد بی بضاعت، معتاد پرخطر و با ریسک بالا پذیرفته می‌شوند که باید با حذف این پوشش بیمه‌ای و بلاتکلیفی ایجاد شده چاره‌ای برای این موضوع اندیشید چراکه این امر موجب رها شدن این معتادان می‌شود و به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی دیگر را به دنبال دارد.
به گفته وی بازگشت به چرخه مصرف از دیگر پیامدهای حذف پوشش بیمه درمان اعتیاد است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ارائه یارانه به صورت مستقیم به مراکز درمان اعتیاد دولتی یکی از پیشنهادهایی است که می‌توان جایگزین پوشش بیمه‌ای کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/160219/عواقب-حذف-پایه-بیمه-درمان-اعتیاد-در-بودجه-98
بستن   چاپ