آریا بانو
تصمیم مهم مجلس درباره مجازات اسید پاشی: "تخفیف ندارد"
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 11:15:22
آخرین خبر اجتماعی
آریا بانو -
تصمیم مهم مجلس درباره مجازات اسید پاشی: "تخفیف ندارد"
٨٩٧
٠
تسنیم / با تصویب نمایندگان مجازات مربوط به اسیدپاشی مشمول هیچ گونه آزادی مشروط، تعویق، تعلیق، و تخفیف مجازات نمی‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 31 اردیبهشت) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن ماده 3 این طرح را با 173 رای موافق، 5 رای مخالف و 3 رای ممتنع تصویب کردند.
در این مصوبه مجلس ذکر شده است: در مورد جرائم موضوع این قانون و شروع به آن مقررات مربوط به آزادی مشروط، تعویق و تعلیق و تخفیف مجازات قابل اعمال نیست. مگر آن که بزه دیده یا اولیای دم نسبت به مجازات تعزیری مرتکب نیز اعلام گذشت کرده باشد که در این صورت دادگاه می‌تواند مجازات مرتکب را یک درجه تخفیف دهد.
مجازات معاونت در اسیدپاشی تعیین شد
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجازات معاونت در اسیدپاشی را حبس بیش از 10 سال تا 25 سال تعیین کردند.
در ادامه جلسه علنی ماده 4 طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی آن را با 173 رای موافق، 4 رای مخالف و بدون رای ممتنع از 220 نماینده حاضر تصویب شد.
نمایندگان در این ماده مقرر کردند: مجازات معاونت در جرائم این قانون در صورتی که مجازات قانونی مرتکب، سلب حیات باشد به حبس تعزیری درجه دو(حبس بیش از پانزده تا بیست و پنج سال)، در صورتی که مجازات قانونی مرتکب، قصاص عضو باشد، به حبس تعزیری درجه سه( حبس بیش از ده تا پانزده سال) و در صورتی که مجازات مرتکب قصاص نباشد یا به هر علت قصاص نفس یا عضو اجرا نشود، به یک درجه پایین تر از مجازات تعزیری مرتکب در نظر گرفته می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/161222/تصمیم-مهم-مجلس-درباره-مجازات-اسید-پاشی--"تخفیف-ندارد"
بستن   چاپ