آریا بانو
گشتی مجازی در بلندترین سازه ایران
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 19:27:10
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

١٥٢
٠
کارناوال / امروز گشت و گذارمان را در ایران ادامه می دهیم؛ به سراغ ویدیویی از برج میلاد تهران می رویم و با تماشای آن، گشتی مجازی در بلندترین سازه ایران می زنیم. داخل برج میلاد را با یکدیگر به تماشا می نشینیم و بیشتر با فضای این مجموعه آشنا می شویم. اما پیش از این ها، خالی از لطف نیست که یک معرفی اجمالی از برج میلاد داشته باشیم.
برج میلاد سازه ای با ارتفاع 435 متر است که پیشنهاد ساختش در سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کلنگ ساخت آن را به زمین زدند. ساخت این سازه 11 سال به طول انجامید و در نهایت در تاریخ 16 مهر 1387 با شعار " آسمان نزدیک است " افتتاح شد. در حال حاضر این برج افتخاراتی همچون بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی دنیا، بیستمین سازه بلند نامتکی (سازه هایی بدون نگه دارنده ای مثل سیم و دکل) و ... را از آن خود دارد.
علاوه بر تمامی این افتخارات، برج میلاد، به خاطر جلوه تماشایی که به شهر داده مورد توجه مردم تهران و مسافران پایتخت قرار گرفته است. کمتر کسی می تواند به سادگی جلوه زیبای این سازه را در میان شهر نادیده بگیرد؛ به ویژه چشم انداز این برج در شب هنگام که به اوج خود می رسد. البته باید ذکر کنیم که تنها نمای بیرونی و ویژگی های فنی و مهندسی نیست که باعث محبوبیت برج میلاد شده اند؛ در این برج و محوطه اطرافش فرصت های زیادی برای خوشگذرانی وجود دارد که پاسخگوی تمام سلیقه هاست. این جا میزبان جشنواره های متنوعی ست و هر ساله، رویدادهای مهمی در آن برگزار می شود. همچنین رستوران ها و کافه های برج میلاد هم از جذابیت های این مجموعه به حساب می آیند. تفریحاتی همچون زیپ لاین و عبور از پل معلق هم چاشنی هیجان را به این مجموعه می افزایند.
در ادامه، گشتی داخل برج میلاد می زنیم و از سکوی بازدید آن، به تماشای چشم انداز دیدنی شهر می نشینیم. ما را در این گشت و گذار همراهی کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/162087/گشتی-مجازی-در-بلندترین-سازه-ایران
بستن   چاپ