آریا بانو
بانوان کارآفرين الگويي مناسب براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي
سه شنبه 30 دي 1393 - 2:59:48 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
زهرا ساعي گفت: يکي از برنامه هاي مهم استانداري تهران در اجراي طرح توانمند سازي بانوان، توجه به بانوان کارآفرين به ويژه در حوزه روستايي است که اين امر با جديت دنبال و برنامه‌هاي آن در سطح استان تهران اجرا مي شود.

 وي افزود: هم اکنون طرح شناسايي بانوان کارآفرين موفق به صورت پايلوت در شهرستان ري انجام مي شود و اين طرح در ساير شهرستان‌هاي استان تهران به ويژه در مناطق روستايي اجرا مي شود.

 ساعي ادامه داد: در اجراي اين طرح، تلاش مي شود تا ضمن شناسايي بانوان کار آفرين، آن دسته از بانواني که در توليد محصولات کشاورزي و صنايع دستي فعاليت مي کنند نيز شناسايي شده و با تأمين مواد اوليه مورد نياز و بازاريابي محصولات آنان در سطح استان تهران و يا ساير استان‌هاي کشور، آنان را در توسعه فعاليت اقتصادي ياري رساند.

 مشاور استاندار تهران اظهار داشت: هم اکنون طرح بازاريابي بين المللي محصولات توليدي بانوان روستايي استان تهران در دست بررسي است تا آن دسته از محصولاتي که از کيفيت لازم و توان رقابت با ساير محصولات خارجي برخوردار مي باشند شناسايي و زمينه صادرات آنها به ساير کشورها فراهم شود.

 ساعي تأکيد کرد: در بخش روستايي بايد توجه داشت که توسعه پايدار روستا در سايه ايجاد فرصت‌هاي شغلي پايدار ميسر مي شود و در اين بين بانوان که جمعيت فعال جامعه روستايي را تشکيل داده و بسياري از محصولات کشاورزي و صنايع دستي را توليد مي کنند در صدر توجه قرار دارند.

 وي افزود: با هماهنگي‌هايي که با معاون روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري صورت گرفته، زمينه دريافت تسهيلات ارزان قيمت تعاوني‌هاي بانوان در روستاها فراهم شده تا آنان بتوانند ضمن افزايش ميزان توليدات خود، در ارتقاء سطح کيفيت محصولات در جهت به دست آوردن بازار مصرف مناسب گام هاي موثري بردارند.

 ساعي افزود: خوشبختانه بانوان کارآفرين نمونه اي در سطح استان تهران مشغول به فعاليت مي باشند که از پتانسيل و تجربه بالايي در توسعه فعاليت هاي اقتصادي برخوردار مي باشند که بايد اين افراد به عنوان الگويي مناسب براي توسعه فعاليت هاي اجتماعي و اقتصادي بانوان معرفي و با رفع مشکلات آنان، زمينه اشتغال و فعاليت ساير بانوان را فراهم کرد.

  مديرکل امور بانوان استانداري تهران افزود: تعاوني هاي کوچک بانوان روستايي کمک دهنده مسوولان استان در توسعه اقتصاد جامعه و نيز توسعه روستاها و شهرها محسوب مي شوند و بايد با حمايت از آنان، زمينه توسعه فعاليت و ميزان توليد را که به اشتغالزايي منجر مي شود فراهم کرد.


http://www.banounews.ir/fa/News/1629/بانوان-کارآفرين-الگويي-مناسب-براي-توسعه-فعاليت‌هاي-اقتصادي
بستن   چاپ