آریا بانو
اعظم سعادتمند: دیدار مقام معظم رهبری با شاعران موجب پیشرفت شعر انقلاب شده است
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 09:13:13
آریا بانو - اعظم سعادتمند معتقد است، دیدار سالیانه شاعران با مقام معظم رهبری موجب شده شعر انقلاب سال به سال روند رو به رشدی داشته باشد.


سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین ، در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. اعظم سعادتمند شاعر، که در این دیدار حضور داشت به هنرآنلاین گفت: امسال برای دومین بار در این مراسم شرکت داشتم و شعری نیز قرائت کردم.
او با این توضیح که حضرت آقا بسیار زیاد به شعر و زبان فارسی اهمیت می‌دهند، ادامه داد: برای شاعران نیز این مراسم صمیمانه و شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب بسیار خوشایند است و شعرهای آن‌ها شنیده می‌شود. همچنین تشویق‌های ایشان انگیزه‌ بیشتری به شاعران می‌دهد تا بهتر بتوانند کار کنند.
سعادتمند اشاره‌ای به صحبت‌های مقام معظم رهبری در این دیدار داشت و افزود: سخنان حضرت آقا برای اهالی شعر و ادبیات کشور بسیار راه‌گشاست. ایشان نگران زبان فارسی هستند و تاکید کردند رسانه ملی به امر زبان فارسی توجه ویژه‌ای داشته باشد و سعی کند از واژه‌های بیگانه استفاده نکند. اگر واژه بیگانه‌ای وارد زبان فارسی می‌شود فرهنگستان زبان فارسی وظیفه دارد معادل‌سازی انجام دهد.
این شاعر با این توضیح که صحبت‌های مقام معظم رهبری باعث پیشرفت شعر انقلاب شده است، تصریح کرد: این دیدار سالیانه موجب شده شعر انقلاب سال به سال نسبت به گذشته روند رو به رشدی داشته باشد.
او با ابراز علاقه و آرزومندی برای حضور مجدد در این مراسم، گفت: شعر (ای دهانت لانه گنجشک‌های شاد پر چانه / کودک من ای تمام حرف‌هایت فیلسوفانه / صد گره وا می‌شود از بغض‌ها و اخم‌های من / می‌زنم هر بار بر موهای تا سرشانه‌ات شانه / تازگی‌ها اولین دندان پیشین تو افتاده‌ست / رفته یعنی از زمان مستی ما هفت پیمانه / با تو بازی می‌کنم دیوانه بازی می‌شوم هر وقت/ از نبایدها و بایدهای عقل خویش دیوانه / تا شبیه کودکی‌هایم بفهمی حرف گل‌ها را / بسته‌ام روبان موهای تو را هم مثل پروانه) از کتاب "لیلی آذر" که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده را در این دیدار خواندم. رهبر انقلاب پس از پایان شعر، آفرین گفتند و ادامه دادند: "چه خوب! سرود مادرانه کاملا از دل برخاسته شیرین". این تشویق ایشان و تعریفی که داشتند برایم بسیار زیاد خوشایند بود.
اعظم سعادتمند متولد سال 1358 در استان قم است. "گنجشک‌های پاییز"، "باران پس از برف" و "لیلی آذر" عناوین آثار منتشر شده او به شمار می‌آیند.

http://www.banounews.ir/fa/News/163428/اعظم-سعادتمند--دیدار-مقام-معظم-رهبری-با-شاعران-موجب-پیشرفت-شعر-انقلاب-شده-است
بستن   چاپ