آریا بانو
جای جوش را 24 ساعته از بین ببرید
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 16:22:26
آریا بانو -
جای جوش را 24 ساعته از بین ببرید
٤٨٥
٠
بهداشت نیوز / اگر می‌خواهید جای جوش را یک شبه از بین ببرید از لیزردرمانی کمک بگیرید. برای این کار از اشعه‌ی متمرکز نور لیزر استفاده می‌شود تا نقاط تیره‌ی به‌جا مانده از جای جوش یا آکنه را از بین ببرد. این عمل در کلینیک انجام می‌شود و جای جوش را بلافاصله از بین می‌برد. عمل لیزر برای درمان جای جوش، 15 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. با توجه به عمق لکه‌های تیره‌ی به‌جا مانده بر پوست، طی یک تا سه جلسه درمان، جای جوش‌ها کاملا برطرف می‌شوند. در هر صورت، نتیجه‌ی لیزر را بلافاصله می‌توانید ببینید و با مقایسه‌ی عکس‌های قبل و بعد از لیزر می‌توانید به این تغییرات پی ببرید.
راحت، جای جوش را از بین ببرید
عسل به علت خاصیت ضدباکتری‌ای که دارد درمان خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی محسوب می‌شود. یکی از این کاربرد‌ها از بین بردن نقاط تیره و جای جوش پوستی است. عسل درمان خوبی برای آکنه و جوش‌های قرمز و ملتهب است. توصیه می‌شود برای درمان جای جوش از عسل خام استفاده کنید. روش استفاده به‌صورت زیر است. کمی عسل خام را مستقیما روی نقطه‌ی جوش قرار بدهید. بگذارید شب تا صبح روی صورت‌تان بماند و صبح آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.
ماسک ضد جای جوش بسازید
گلیسیرین خاصیت ترمیم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند اثر به‌جا مانده از هر زخم یا جوشی را از بین ببرد. کافی است حداقل دو بار در روز از ماسک گلیسیرین استفاده کنید تا تمام جای جوش‌ها از بین بروند. خشکی پوست می‌تواند باعث سوزش و لایه‌لایه‌شدن پوست شود. در این حالت سلول‌های مرده‌ی پوست زیاد می‌شوند و با بستن منافذ پوست باعث تشدید مشکل جوش و آکنه خواهند شد. خاصیت اشباع‌کنندگی گلیسیرین به منافذ اجازه‌ی تنفس می‌دهد، رطوبت را حفظ می‌کند و انسداد منافذ را از بین می‌برد. به این معنا که گلیسیرین، یکی از مهم‌ترین دلایل اولیه‌ی ایجاد جوش را (بسته شدن منافذ پوست) از بین می‌برد. این ماده با پُر کردن حفره‌ها و شیار‌های کوچک سطح پوست، جلوه‌ای سالم و صاف به پوست می‌دهد. گلیسیرین علاوه بر ویژگی‌های متعددی که دارد می‌تواند با بیماری‌های مسری پوستی مانند آلودگی‌های باکتریایی، التهاب پوست و پسوریازیس مقابله کند. می‌توانید در این مورد با ساختن ماسک، از گلاب هم برای درمان جای جوش کمک بگیرید. برای ساخت این ماسک دو قاشق چای‌خوری گلاب را با یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی ناحیه‌ی جای جوش به‌صورت دایره‌وار ماساژ بدهید. بگذارید 15 دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را بشویید.
لایه بردار طبیعی برای جای جوش
آب لیمو به عنوان یک لایه بردار قوی شناخته شده است که شامل آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یک ترکیب رایج در کرم‌های روشن کننده می‌باشد. همچنین پوست را جوانسازی می‌کند. برای از بین بردن سریع جای جوش از آب لیمو استفاده کنید. روش استفاده:آب لیمو را در یک کاسه فشار دهید تا آب آن گرفته شود. اگر پوستتان حساس است آن را با کمی آب مخلوط کنید. با استفاده از پنبه، آب لیموی تازه را بر روی جای جوش‌های خود بمالید و اجازه دهید خشک شود. پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید. برای از بین بردن سریع جای جوش یک روز در میان از این روش استفاده کنید. پس از شست و شو صورت خود را با یک مرطوب کننده ملایم مرطوب کنید. آب لیمو جای جوش‌ها را کمرنگ می‌کند، اما واقعا می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/164118/جای-جوش-را-24-ساعته-از-بین-ببرید
بستن   چاپ