آریا بانو
تغذیه/ 6 ماده مقوی برای درمان کم‌خونی
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 21:06:03
آریا بانو -
تغذیه/ 6 ماده مقوی برای درمان کم‌خونی
١٣٧
٠
باشگاه خبرنگاران / بیماری کم خونی زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های خونساز و هموگلوبین بدن شم کم باشد، در این حالت بدن نمی‌تواند از خود دفاع کرده و به بیماری کم خونی مبتلا خواهد شد؛ بهترین درمان برای افزایش سلول‌های خونی، خوردن مواد غذایی است که در آن‌ها ویتامین آهن به اندازه کافی وجود داشته باشد.
در این خبر به معرفی مواد غذایی می‌پردازیم که می‌توانند سبب درمان بیماری کم خونی شوند.
سبزیجات
سبزیجات مانند کلم، کرفس و اسفناج میزان زیادی آهن را در خون جای داده‌اند و می‌توانند کم خونی بدن را درمان کنند، همچنین در این سبزی‌ها حجم زیادی ویتامین‌های دیگر به کار رفته است که آن‌ها هم می‌توانند سبب درمان بیماری کم خونی در شما شوند.
گوشت و مرغ
گوشت قرمز بیشترین حجم از آهن را در میان تمام گوشت‌ها داراست و خوردن سه وعده گوشت قرمز در طول هفته می‌تواند حجم سلول‌های خونساز بدن را افزایش دهد.
جگر
در جگر، دل و قلوه گوسفند آهن زیادی به کار رفته و آن‌ها می‌توانند سبب افزایش هموگلوبین خون و آهن بدن شوند.
غذا‌های غنی شده با آهن
غذا‌هایی که با مواد مختلف دیگری غنی شده‌اند اگر در رژیم غذایی شما قرار بگیرند، می‌توانند آهن زیادی را برای بدنتان به وجود آورند. افرادی که گیاه خوار هستند باید از سبزیجات و مواد غذایی که با ویتامین آهن غنی شده‌اند استفاده کنند تا به کمک این مواد غذایی کم خونی بدنشان را درمان کنند.
لوبیا
این ماده غذایی برای افراد گیاه خوار گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید، زیرا گیاه خواران می‌توانند از این ماده غذایی تمام ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
آجیل و دانه‌های مقوی
در انواع دانه‌های آجیل، آهن وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به تنهایی مصرف کرد یا در دسر‌های خود به کار برد و بهتر است که نوع خام آجیل را برای خوردن انتخاب کنید. این دانه‌های آجیل عبارت‌اند از: تخمه آفتابگران، بادام هندی، پسته و دانه درخت کاج.

http://www.banounews.ir/fa/News/164242/تغذیه--6-ماده-مقوی-برای-درمان-کم‌خونی
بستن   چاپ