آریا بانو
ناخن‌ شکننده و لک صورت؛ هورمون‌هایی که با باردار شدن تغییر می‌کنند
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 23:45:15
آریا بانو -
ناخن‌ شکننده و لک صورت؛ هورمون‌هایی که با باردار شدن تغییر می‌کنند
٢٤٨
٠
باشگاه خبرنگاران / علیرضا فیروز متخصص پوست و مو درباره تغییرات هورمون‌ها و اثرات آن‌ها در دوران بارداری اظهار کرد: در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی صورت گرفته، سطح 2 هورمون‌ استروژن و پروژسترون افزایش پیدا خواهد کرد؛ از این رو به طور طبیعی اتفاقات جدیدی در پوست رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: با تغییرات هورمون‌، سلول‌های رنگدانه پوست فعال شده و پوست را تیره‌تر می‌کنند، ممکن است این تیرگی به طور یکنواخت در کل پوست ایجاد شود و یا تنها در حد تیرگی یک یا 2 درجه‌ای پوست نمایان شود، همچنین در برخی نواحی که از قبل تیره بوده است، مانند دور سینه‌ها کشاله ران، زیر بغل یا شکم، تیرگی بیشتر از حد معمول نمایان خواهد شد.
متخصص پوست و مو افزود: تعداد خال‌هایی که خانم پیش از دوران بارداری روی پوست بدن خود داشته است با شروع روند بارداری افزایش پیدا می‌کند و لکه‌هایی به شکل پروانه‌ای روی بینی و گونه‌ها فرد ظاهر می‌شود؛ لکه‌ها بعد از زایمان به طور خود به خودی برطرف می‌شوند، اما ممکن است کاملا ازبین نروند که در این حالت باید به پزشک مربوطه مراجعه کرد تا دارو‌های مناسب برای فرد تجویز کند.
متخصص پوست درباره علائم دوران بارداری گفت: تغییرات دیگری که ممکن در این دوران اتفاق بیفتد، افزایش رشد مجدد مو است؛ خانم‌ها در این دوران شاهد رویش خوب مو‌های خود هستند. پس از گذشت 2 الی سه ماه از زایمان خانم‌ها دچار ریزش مو می‌شوند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان جلوی ریزش مو آن‌ها را گرفت و در نهایت بعد از سه الی 6 ماه مو‌ها دوباره رشد می‌کنند، این رشد به دوران بعد از زایمان باز می‌گردد.
وی افزود: همچنین در دوران بارداری ناخن‌ها بسیار شکننده و خشک می‌شوند. انتهای ناخن‌ها از بستر جدا یا تیره می‌شود. فرد احساس گرما و عرق کردن بیشتری دارد؛ پوست بسیار چرب می‌شود و‌ ممکن است جوش‌هایی چرک دار روی پوست ایجاد شود. گشادی رگ ها، واریس‌های مچ پا، خال‌های عنکبوتی بدن، قرمز شدن کف دست در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کنند و تمام این‌ها به دلیل فعالیت‌های عروقی است که به وجود می‌آیند.
وی ادامه داد: برخی اوقات در 2 الی سه ماه اول ترک‌هایی روی بدن ایجاد می‌شود که به‌طورمعمول به سابقه خانوادگی باز می‌گردد و باید بدانید که هیچ درمان قطعی برای این ترک‌ها به وجود نیامده است و ممکن است به طور طبیعی رفع شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/164287/ناخن‌-شکننده-و-لک-صورت؛-هورمون‌هایی-که-با-باردار-شدن-تغییر-می‌کنند
بستن   چاپ