آریا بانو
چطور از شر کک و مک‌های صورت خلاص شویم؟
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 21:24:22
آریا بانو -
چطور از شر کک و مک‌های صورت خلاص شویم؟
٥١٨
٠
مجله پزشکی دکتر سلام / در مورد از بین بردن کک مک و جای جوش چه می دانید؟ برای پیشگیری از تغییر رنگ دانه های پوست چه کاری انجام می دهید؟ تغییر رنگ پوست، لک ها و نقطه های سیاه مسئله ای است که اکثرا با آن مواجه هستند. حتی وقتی بهترین مراقبت ها را برای پوست انجام دهیم ممکن است باز هم دچار تغییر رنگ پوست و مشکلات پوستی شویم. اگر شما شما با مشکلاتی مثل کک و مک، جوش های سر سیاه یا لک بجا مانده از زخم دارید و می خواهید که اثر آن را کم کنید درمان های خانگی زیادی جهت سلامت پوست در اختیار دارید. در این مقاله به بررسی از بین بردن کک مک و جای جوش می پردازیم.
5 درمان خانگی برای از بین بردن کک مک و جای جوش
اکثر افراد با مشکلی بنام کک و مک مواجه هستند. در اصل، این ملانین ها هستند که دلیل تغییر رنگ در قسمت های مختلف پوست هستند. ریشه علت ها ممکن است به فاکتورهای زیادی بستگی داشته باشد مثل: اختلال در سلامتی، عفونت ها، بارداری و دیگر تغییرات مانند آفتاب سوختگی و حتی استرس.

از بین بردن کک مک و جای جوش با سرکه سیب
سرکه سیب یک ماده قابل استفاده در تمام جهات است، در آشپزخانه، در حمام و غیره. این ماده یک معجزه برای پوست به شمار می رود و بعنوان یک روشن کننده طبیعی عمل می کند. سرکه سیب بسیار عالی برای دانه های سیاه پوست است و از بین برنده لک ها است و دلیل آن اسیدی بودن آن است.
این ماده یک مرطوب کننده طبیعی است و اسید آن یک لایه بردار خوب و ملایم و از بین برنده سلول های مرده از روی پوست است. همچنین یک پاک کننده عمیق است ولی استفاده زیاد از آن موجب خشکی پوست می گردد.
برای رهایی از لایه برداری های دارویی، سرکه سیب و آب را هر از چند گاهی بر روی پوست تمیز بزنید و برای این کار می توانید از یک پارچه کتانی استفاده کنید.

سیب زمینی خام
بله، در واقع سیب زمینی خام از پخته آن مفید تر است. کتولاکتوز موجود در آن آنزیمی است که دارای خاصیت روشن کنندگی پوست است. همچنین نیاسینامین در آن دارای ویتامین B است که برای لک های پوستی بسیار مفید است. چند راه برای استفاده از آن هست:
در ابتدا یک تکه سیب زمینی را ببرید و آب آن را بگیرید و روی لک ها بمالید
10 دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند و بعد با آب گرم بشویید.
همچنین می توانید آب آن را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و مانند ماسک روی پوست قرار دهید و 20 تا 30 دقیقه بگذارید روی پوست بماند و سپس بشویید.
از بین بردن کک مک و جای جوش با لیمو
مثل سرکه سیب خاصیت های مشابه دارد و وقتی روی پوست قرار می گیرد بنابر همان خاصیت اسیدی و اسید سیتریکی که دارد موجب روشن شدن پوست می شود و می تواند لک ها و کک و مک ها را روشن کند و نقطه های سیاه را از بین ببرد.
همچنین می توانید آب لیمو را با آب مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.
هیدراسیون یک نوع ویتامینه برای محافظت از پوست است. شما می توانید لیمو را دو بار در روز استفاده کنید. برای نتیجه بهتر، آب لیموی تازه را با یک دستمال کتانی روی پوست بمالید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه روی پوست بماند.
وقتی با عسل استفاده شود به عنوان بهترین ماسک عمل می کند و یک ضد میکروب طبیعی است که تمیز کننده و روشن کننده پوست محسوب می شود اما اگر پوست شما حساس است کمی آب به آن اضافه کنید.
زردچوبه
زردچوبه پادشاه ضد عفونی کننده هاست. این پودر طلایی برای دارو در آیین آیورودا استفاده می شده و قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی برای همه چیز معرفی شده است.
عفونت می تواند لکه های سیاه را بیشتر کند بنابراین زردچوبه هم برای رژیم روزانه و هم برای درمان های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از قسمت های مختلف زردچوبه برای درمان استفاده کنید. همچنین زردچوبه علیرغم رنگ زرد- نارنجی آن یک ماده روشن کننده پوست است.
یک قاشق چایخوری از آن را با آب لیموی تازه روی پوست بمالید و بگذارید20 دقیقه بماند سپس بشویید. فقط حواستان باشد که حدود یک ساعت از اشعه آفتاب دور باشید. می توانید به طور معمول آنرا با شیر یا شیر نارگیل مخلوط کنید تا یک ماده چسبنده حاصل شود به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید.
از بین بردن کک مک و جای جوش با ویتامین E
ویتامین E یکی از موثرترین مواد مغذی برای پوست تمیز و سالم است بنابراین جای تعجب نیست که بتواند به مشکلات پوستی شما کمک کند.
ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و کلیدی ست برای محافظت از پوست، لایه بردار بسیار خوب و یک محافظ در برابر اشعه UV میباشد. همچنین شما میتوانید تغییر رنگ پوست در مقابل آفتاب را با ویتامین E کم کنید.
به سادگی می توانید ویتامین E را روی پوست بمالید و روی مناطق تیره بیشتر تمرکز کنید. روزی یک تا دو بار استفاده کنید و برای نتیجه بهتر آنرا به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و بهتر است استفاده از آن را در مدت طولانی ادامه دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/164756/چطور-از-شر-کک-و-مک‌های-صورت-خلاص-شویم؟
بستن   چاپ