آریا بانو
گوناگون/ همه چیز درباره سندرم K
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 23:56:02
آریا بانو -
گوناگون/ همه چیز درباره سندرم K
٩٥
٠
انتخاب / در طول تاریخ پزشکان مختلف برای مبارزه با بیماری های همه گیر و خطرناک تلاش های متعددی انجام داده اند. اما جالب است بدانید که پزشکان ایتالیایی در اوج جنگ جهانی موفق شدند با اختراع یک بیماری جعلی جان افراد بسیاری را نجات دهند.
شناسایی بیماری های خطرناک و قرنطینه بیماران با بیماری ها مهلک و خطرناک یک روش رایح برای کنترل شیوع بیماری است. با این وجود، گروهی از پزشکان ایتالیا درواقع نوعی از بیماری را درمان کردند که وجود خارجی نداشت.
پزشکان ایتالیایی یک بیماری به نام «سندرم k» را اختراع کردند. شاید بزرگ ترین سوال این باشد که چرا؟ پاسخ ساده است برای نجات دهها مرد و زن و کودک و پیر از چنگال نازی هایی که به خون یهودیان تشنه بودند. درواقع این بیماری جعلی برای نجات یهودیانی که در بیمارستان های ایتالیا پناه گرفته بودند، ساخته شد.
پزشکان به سربازان آلمانی گفتند که برخی بیماران باید قرنطینه شوند زیرا دچار یک بیماری بسیار خطرناک و مسری شده اند. در پاییز سال 1943، در ایتالیا، هزاران یهودی در معرض خطر قرار داشتند. در 16 اکتبر 1943 سربازان آلمانی به یک محله یهودی نشین در نزدیکی رودخانه تیبر رم حمله کردند.
در این شرایط پزشکان بیمارستان فاتبنفاتری به سرپرستی ویتوریو ساکردوتی و جیووانی بورومئو طرحی را برای نجات برخی از یهودیان طراحی کردند. آنها یک بیماری جعلی به نام "سندرم K" طراحی کردند و به سربازان گفتند که این بیماری خطرناک است و می تواند به سرعت گسترش پیدا کند، در نتیجه نزدیک شدن به این بیماران بسیار کشنده است.
دکتر آدریانو اوزیسینی نخستین فردی بود که نام این بیماری را اختراع کرد. درواقع سندرم K یک علامت کد برای کارکنان بیمارستان بود بود تا درک کنند که بیماری که در پرونده او سندرم K ذکر شده یهودی است و نیاز به پناهگاه دارد.
پزشکان بیمارستان به کودکن یهودی آموختند که چگونه سرفه جعلی کنند تا سربازان آلمانی نزدیکشان نشوند. این تلاش ها جان حداقل 60 نفر را نجات داد و نیم قرن بعد، اسرار این اقدام بشردوستانه افشا شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/165271/گوناگون--همه-چیز-درباره-سندرم-K
بستن   چاپ