آریا بانو
شیرینی ها/ کوکیز کاکائویی؛ گزینه ای مناسب برای مهمانی ها
پنجشنبه 9 خرداد 1398 - 18:49:27
آریا بانو -
شیرینی ها/ کوکیز کاکائویی؛ گزینه ای مناسب برای مهمانی ها
٢٧٣
٠
آشپزخانه ها / کوکیز که درست کردن این شیرینی بسیار ساده و برای پذیرایی از میهمانان بسیار مناسب است یک شیرینی سریع و آسان و خوشمزه این دستور حدودا برای تعداد شانزده کوکیز کافی هست و برای چند برابر کردن آن بکینگ پودر استفاده میشود.
چی لازم دارم: کره 50 گرم
شکر 75 گرم
تخم مرغ یک عدد
پودر کاکائو یک قاشق سوپ خوری خوری
آرد 160گرم
شیر 3 قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر یک قاشق چای خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
توضیح در مورد مواد لازم :
این مواد برای طعم کاکائویی هستش اگه مثل من طعمای دیگه خواستین میتونین به جای پودر کاکائو که تو مواد اولیه نوشتم پودر نسکافه (حدود 7 گرم) اضافه کنین یا مثل اون یکی طعم زعفرانی خواستین یک قاشق سوپ خوری آرد اضافه کنین و به اندازه دلخواه پودر زغفران اضافه کنین زعفرانی که من ریختم زعفران ساییده بود که حدود نوک قاشق چای خوری بود ولی طعم و عطرش خیلی خوب
چطور بپزم:
من اینجا طرز تهیه طرز تهیه کوکیز کاکائویی رو مینویسم که بقیه هم مثل اینه فقط به جای کاکائو طعم دهنده ی دل خواهتون رو اضافه کنین
پس بریم سراغ دستورش
ابتدا کره رو از یخچال حدود یه ساعت تو دمای اتاق میزاریم تا به دمای محیط برسه و کمی نرم شه کره نرم شده و شکر رو با همزن میزنیم.
وقتی شکرو کره با هم مخلوط شدن ، تخم مرغ و وانیل رو اضافه میکنیم و با همزن میزنیم تا تغییر رنگ بده.
شیر رو هم اضافه میکنیم و حدود یه دقیقه میزنیم.
آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر رو سه بار الک می کنیم ( اگه طعم دهنده تون نسکافه اس ، نسکافه روهمراه آرد و بکینگ پودر الک کنید.) به هیچ وجه کاکائو یا نسکافه رو تو آب جوش حل نکنین.
مخلوط آرد رو کم کم به مایه اضافه میکنیم و با همزن هم میزنیم یه نکته خیلی مهم اینه که هرچه این مواد رو هرچه بیشتر هم بزنین موقع پخت بهتر فرم میگیره و خوشگل میشه که من اینو رعایت نکردم و نسکافه اینم فرم نگرفت اگه موادتون خیلی سفت شد میتونین با خمیر زن بزنین که قشنگ فرم بگیره.
الان این مواد بدست اومده رو تو قیف میریزیم و با ماسوره ی دلخواه تو قالب شکل میدیم بهتره ته قالب کاغذ روغنی پهن کنین که راحتتر جدا بشن و خطر شکستن شیرینی وجود نداشته باشه.
حدود 25 دقیقه با حرارت 180 در طبقه وسط فر میزاریم بعد حدود 5 دقیقه گریل رو روشن میکنیم که بالاش هم یکم بپزه.
اگه دوست داشتین با شکلات آب شده تزئینش کنین اگرم نه که این جوری خیلی خوشمزه میشه و نیاز به تزیین نداره
من یه بار از این کوکیزها درس کردم که به هیچ کی نرسید و بنده و داداشی تنهایی خوردیم از اونجایی که من هرچی درس کنم مامان میگه باید به همه بدیم منم تصمیم گرفتم تو سه طعم درس کنم که همه دوست داشته باشن و این که زیاد بشه و هرکی هرچقدر دوست داشته باشه بخوره.
از این قدر مواد اولیه به اندازه هایی که تو عکس می بینین حدود 16 تا کوکیز بدست اومد. حتما حتما حتما حتما امتحان کنین. خیلی عالی میشن. من که عاشقشون شدم. البته من که عاشقشون بودم از بچگی.
سوال : چطور بدون بکینگ پور اینقدر پف کرده اند؟ من درست کردم و اصلا خوب نشد! با هم زن هم کلی زده بودم مثل نونی شد که توش خوب نپخته و خمیر مانند و سفت بود
پاسخ : بکینگ پودر داره بدون بکینگ پودر که پف نمیکنه با همزن زدن باعث میشه فرم بگیره عامل پف کردنش یک قاشق چای خوری بکینگ پودره. اتفاقا این دستور پفش خیلی خوب بود که گذاشتمش اینجا من خودم همیشه با این دستور میپزمش.
سوال : خیلی مزه تخم مرغ رو میداد نمیدونم دلیلش چیه ؟
پاسخ : به نظر من که مزه کره و کاکائو میداد اصلا مزه تخم مرغ رو احساس نکردم شما یکم وانیلشو بیشتر کن(دوبرابر نکن فقط یه کم بیشتر) و یه تخم مرغ کوچیک تر استفاده کن ببین بازم همون مزه رو میده؟؟

http://www.banounews.ir/fa/News/165526/شیرینی-ها--کوکیز-کاکائویی؛-گزینه-ای-مناسب-برای-مهمانی-ها
بستن   چاپ