آریا بانو
بالاترین حق الناس بر گردن انسان
پنجشنبه 9 خرداد 1398 - 20:19:11
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٥٤
٠
باشگاه خبرنگاران / حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده اظهار کرد: یکی از نکاتی همه ما باید در طول ایام سال رعایت کنیم، مقوله حق الناس است و این روزها در مجالس، رسانه‌ها و محافل به فراوانی از آن یاد می‌شود و درباره آن صحبت می‌کنند. باید توجه داشته باشیم که حق الناس همیشه حق الناس مالی نیست و مانند حفظ آبرو، حق الناس معنوی است. روایت‌های بسیاری داریم که می‌گوید حفظ آبروی مومن خیلی مهم است؛ «اَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَهً مِنَ اَلْکَعْبَهِ .» «حفظ آبروی مومن، از حُرمت کعبه و ملائک مقرب خدا بالاتر است.»
وی در ادامه با اشاره به روایتی از قرآن کریم، درباره حفظ آبرو گفت: در قرآن کریم دو روایت از حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع) آمده که مردم زمانه‌شان بسیار سعی کردند آبروی او را ببرند که خداوند با واژه «وجیهه» از آن ها یاد کرد و با تمام وجودش از آبروی این دو مومن دفاع می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده افزود: در ماه رمضان مراقب باشیم. حرمت دیگران را نگاه داریم و تا یقین پیدا نکردیم سخنی را پراکنده نکنیم. روایت داریم که اگر کسی حق الناسی بر گردنش باشد،خداوند 60 نماز مقبول را می‌گیرد و حق الناسش را صاف می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/165555/بالاترین-حق-الناس-بر-گردن-انسان
بستن   چاپ