آریا بانو
ماسک شیرین بیان، معجزه‌ای برای لک‌های پوستی
جمعه 10 خرداد 1398 - 10:39:34
آریا بانو -
ماسک شیرین بیان، معجزه‌ای برای لک‌های پوستی
٢٠٣
٠
زندگی آنلاین / بهترین و مناسب ترین روش ها برای برطرف کردن مشکلات پوستی استفاده از ماسک های طبیعی است. ماسک شیرین بیان از انواع ماسک های مفید و مناسب برای پوست صورت است و شما می توانید با کمک این ماسک مشکلات پوستی خود را برطرف کنید.
ماسک خانگی شیرین بیان برای از بین بردن لکه های صورت مفید است و می تواند باعث روشن کنندگی پوست صورت شما شود. ماسک های طبیعی شیرین بیان تغذیه ای مناسب برای انواع پوست های معمولی و خشک می باشند.
بی‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف کننده پوست به کار می‌رود و می‌تواند در ترکیبات کرم‌های آرایشی صورت به کار رود. از شیرین بیان با نام چوب شیرین هم یاد می شود.
پودر شیرین بیان در عطاری ها موجود است.گیاهی که پوست را روشن می کندبه علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می‌تواند در کاهش قرمزی و تیرگی پوست پس از التهاب کاربرد داشته باشد.
رفع لک های پوستی و روشن شدن پوست با شیرین بیان
ماده فعال شناخته شده در آ‌ن فلاونویید است که می‌تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود. دوز یک گرم در روز برای چهار هفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می‌شود. ماده اصلی هیدرو فوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین‌ بیان به دست می‌آید، گلابریدین است که روی پوست موثر خواهد بود.
خلاصه اینکه آثار درمانی شیرین‌ بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برایدرمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می‌کردند.مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن بهره می‌ گرفتند. از عصاره ریشه شیرین‌ بیان هم به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل هرپس و هپاتیت A یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می‌شده است. در آخر باید گفت اگر چه عصاره شیرین‌ بیان که برای درمان مشکلات پوستی است، گران است ولی با غلظت مورد استفاده در محصولات زیبایی قیمت متوسطی دارد.
با استفاده از مواد آنتی اکسیدانی مانند سرم ویتامین ث با رنگدانه های زیاد پوست مبارزه کنید. سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از 15 درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها می باشد. ویتامین C از این جهت مهم است که هیچ کرم ضدآفتابی نمی تواند به طور کامل از تمام اشعه های خورشید جلوگیری کند.برای مبارزه با خال ها و رنگدانه ها و کمک به جابجایی سلول های جدید پوست، از یک ضدآفتاب بدون هیدروکینون استفاده کنید که دارای رتینول باشد.
از یک پاک کننده ملایم در صبح استفاده کنید تا باقی مانده موادی را که از شب قبل استفاده کرده اید پاک شود، همچنین می توانید در شب از یک پاک کننده فومی استفاده کنید. پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید تا هرگونه چربی اضافی و آرایشی از روی آن پاک شود.
طرز تهیه ماسک شیرین بیان
برای تهیه ماسک شیرین بیان، شیرین بیان را با مواد طبیعی و مغذی دیگر ترکیب می‌کنند. ساخت ماسک شیرین بیان راحت بوده و سایر مواد قابل استفاده در تهیه آن در دسترس هستند. در زیر دو ترکیب متفاوت با کارکردهای مختلف از تهیه ماسک شیرین بیان را به شما آموزش می‌دهیم.
1. ماسک شیرین بیان برای رفع لک پوست صورت
برای تهیه این ترکیب 1 قاشق مرباخوری پودر شیرین بیان را با مواد زیر ترکیب می‌کنیم:
1 قاشق غذاخوری روغن بادام
1 قاشق غذاخوری شیر
1 قاشق غذاخوری آبلیمو
1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
پس از ترکیب، ماسک را بر روی پوست قرار داده و به صورت ملایم ماساژ دهید و اجازه دهید برای مدت 30 دقیقه بر روی پوست شما بماند. زمانی که ماسک شیرین بیان بر روی پوست شما قرار دارد تا جایی که ممکن است به صورت کامل استراحت کنید و پوست صورت خود را حرکت ندهید. پس از گذشت مدت تعیین شده، صورت خود را به صورت کامل با آب گرم یا ولرم بشویید.
2. ماسک شیرین بیان و موز برای روشن شدن پوست
یکی از موثرترین ماسک‌های خانگی برای روشن شدن و شفافیت پوست صورت، تهیه ماسک شیرین بیان و موز است. این ماسک در صاف شدن پوست نیز می‌تواند اثرات مفیدی بر جای گذارد.
برای تهیه این ماسک به میزان 20 گرم از ریشه شیرین بیان پودر شده را با 30 سی سی گلاب به خوبی مخلوط می‌کنیم. نصف موز رسیده را در ظرفی دیگر به طور کامل له می‌کنیم و با یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب می‌کنیم.
سپس این دو ترکیب را با هم مخلوط کرده و در آخر به میزان 20 گرم عسل طبیعی را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.
قبل از اینکه از این ماسک استفاده کنید، صورت و گردن خود را به خوبی بشویید. در این صورت ماسک به خوبی جذب پوست می‌شود و اثرگذاری بالاتری دارد.
سپس ماسک را برای مدت 30 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید. در طول این زمان بدون حرکت بمانید و استراحت کنید. پس از گذشت 30 دقیقه پوست صورت خود را با آب گرم به صورت کامل بشویید. برای اثرگذاری این ماسک در روشن شدن صورت؛ به مدت 4 هفته و هر هفته دو بار از آن استفاده کنید.
سخن پایانی
برای تاثیر و نتیجه بخشی بیشتر ماسک شیرین بیان، بایستی استفاده از آن را به صورت مرتب و منظم تکرار کرد. طول استفاده از ماسک شیرین بیان بهتر است به مدت 4 هفته و به صورت روزانه باشد تا بتواند نتایج مورد انتظار را برآورده کند. میزان شیرین بیان و دوز مصرف آن برای برطرف کردن و درمان لک صورت و همچنین برای اینکه مشکلی ایجاد نکند، بهتر است یک گرم در روز باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/165652/ماسک-شیرین-بیان،-معجزه‌ای-برای-لک‌های-پوستی
بستن   چاپ