آریا بانو
عاقبت بردن موبایل به کلاس!
جمعه 10 خرداد 1398 - 13:52:35
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ١.١
٠
باشگاه خبرنگاران / استفاده از تلفن همراه توسط دانش آموزان در سر کلاس درس یکی از معضلاتی است که معلمان با آن روبرو هستند. معضل بزرگی که در واقع یک آفت جدی برای نظام آموزشی هر کشوری به شمار می‌رود.
در مدارس برخی از کشور‌ها قوانینی وجود دارد که دانش آموز یا دانشجو را از آوردن تلفن همراه به کلاس درس منع می‌کند. مانند یکی از مدارس راهنمایی در شمال شرقی چین که یک دانش آموز به دلیل زیرپا نهادن این قانون و استفاده از تلفن همراه در کلاس درس به طرز عجیبی مورد تنبیه قرار گرفت.
ویدئویی که تبدیل به ویدئویی داغ در شبکه‌های اجتماعی چین شده است تنبیه عجیب این دانش آموز در داخل کلاس را به تصویر می‌کشد. این ویدئو که احتمال می‌رود توسط معلم تهیه شده باشد این دانش آموز را در حالی که تلاش می‌کند با کوبیدن تلفن همراه خود به زمین آن را بشکند نشان می‌دهد. در این ویدئو مشاهده می‌شود در حالی که این دانش آموز سعی می‌کند با کوبیدن آرام موبایل خود به زمین، از این تنبیه معلم فرار کند، مجبور به تکرار دوباره این عمل می‌شود و سرانجام آن را می‌شکند.
در حالی که استفاده از تلفن همراه در کلاس درس این مدرسه راهنمایی توسط دانش آموزان ممنوع بود و این دانش آموز قانون مدرسه را زیر پا گذاشت، اما تنبیه عجیب این معلم نیز با انتقاد‌هایی همراه شد. پس از انتشار گسترده این ویدئو، سخنگوی این مدرسه با دفاع از این معلم به خبرنگاران گفت که این دانش آموز بنا به درخواست معلم خود دست به این کار نزده است. سخنگوی این مدرسه در این باره گفت: "آوردن موبایل به داخل مدرسه ممنوع است. دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه با امضا یک برگه متعهد می‌شوند که موبایل خود را در هنگام حضور در مدرسه به همراه نداشته باشند. با این حال هیچ یک از معلمان ما دانش آموزان را مجبور به شکستن تلفن همراهش نمی‌کنند. این یک قانون است که خود دانش آموزان آن را پذیرفته‌اند."
اظهارات عجیب سخنگوی این مدرسه راهنمایی در شهر "شانگکیو" واقع در استان هنان چین در حالی منتشر شد که در ویدئوی مذکور معلم زن دانش آموز نوجوان را چندین بار وادار به کوبیدن تلفن همراهش به زمین و شکستن آن کرده بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/165685/عاقبت-بردن-موبایل-به-کلاس!
بستن   چاپ