آریا بانو
سکانس برتر/ مهناز افشار در نقش زنی با زندگی تباه شده
جمعه 10 خرداد 1398 - 20:05:55
آخرین خبر سینما و چهره
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٦٤٠
٠
فیلم نیوز / «برف روی کاج‌ها» اولین فیلم سینمایی پیمان معادی است که با محوریت داستانِ زندگیِ تباه شده‌ی رویا، زنی خانه‌دار و درونگرا و مغلوب ساخته شده است.
این فیلم در زمان اکران، به دلیل نمایش چهره‌ای متفاوت از زنان در جامعه ن و همچنین شیوه پرداخت غیر متعارف به مسئله خیانت، با تحریم حوزه هنری و انتقادهای تند رسانه‌های اصولگرا مواجه شد.
شاید موضوع مهمی که به باور عده‌ای به میزان حساسیت‌های مخالفان «برف روی کاج‌ها» اضافه می‌کرد و این فیلم را بیشتر بر سر زبان‌ها می‌انداخت، تصمیم غیر منتظره شخصیت رویا در مواجه با خیانت همسرش بود.
توجه به ریزه کاری های تاثیرگذار و مسلط بازی کردن بخشی از هنر مهناز افشار در «برف روی کاج‌ها» است که نمی‌توان از کنار گذشت و می توان گفت بخش عمده‌ای از سکانس‌های حسی و دراماتیک فیلم به عهده او است.
نمی‌توان تلاش‌های افشار را برای درک این شخصیت کم دیالوگ نادیده گرفت. او با بازی حسی و زیر پوستی که از خود ارائه می‌دهد به باور پذیری این کاراکتر تا حدودی موفق عمل کرده است.
افشار که یکسال قبل از بازی در «برف روی کاج ها»، با ایفای نقش در «سعادت آباد» توانست سیمرغ مکمل زن را بگیرد و رضایت منتقدان را جلب کند، این بار با در اختیار داشتن فرصت بیشتری، توانسته بود از آن چهره ثابت و همیشگی دختر اکتیو و بازیگوش فیلم‌های تجاری فاصله بگیرد و خودش را در قامت نقش‌ زنانی زخم خورده و با روحیات پیچیده‌‌ قرار دهد.
با اینکه بسیاری از منتقدان پس از تماشای بازی افشار در سی امین جشنواره فیلم فجر، او را برنده سیمرغ نقش اول زن می دانستند، ولی سهم این بازیگر از جشنواره آن دوره، فقط کسب دیپلم افتخار، آن هم در بخش نگاه نو بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/165827/سکانس-برتر--مهناز-افشار-در-نقش-زنی-با-زندگی-تباه-شده
بستن   چاپ