آریا بانو
طرز تهیه کُبه خوشمزه از پیش غذاهای محبوب ماه رمضان
شنبه 11 خرداد 1398 - 10:10:31
آریا بانو -
طرز تهیه کُبه خوشمزه از پیش غذاهای محبوب ماه رمضان
٠
٠
سوران / چی لازم دارم (برای 20 عدد):
مواد اولیه : برای 20 نفر
روغن سرخ کردنی 1 لیتر
برنج ایرانی 1 کیلوگرم
مواد میانی :
گوشت چرخ کرده نیم کیلو
کشمش پلویی 1 لیوان
پیاز بزرگ (خرد شده) 2 عدد
لپه (پخته شده) 1 لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
چه جوری درست میشه:
در ابتدا برنج را یک ساعت قبل از شروع کار میخیسونیم.
آب جوش میگذاریم و وقتی جوش آمد برنج را درون قابلمه میریزیم و یک قاشق چایی خوری زردچوبه و نمک به آن اضافه میکنیم و میگذاریم تا خوب بپزد تا جایی که شله شود . توجه کنید برنج را میتوانیم هم به صورت کته بپزید و هم میتوانید خوب بپزید تا شله شود و آبکش کنید ( من آبکش میکنم بهتره). پس از اینکه برنج را آبکش کردیم میگذاریم سرد شود و با چرخ گوشتی چرخ میکنیم.(اگه خوب چرخ نشد دو بار چرخ کنید که نرم و چسبناک شود).برنج رو کنار میذاریم و حالا میریم سراغ مواد میانی کُبه
مواد میانی کُبه:
پیاز خورد شده رو سرخ میکنیم تا کاملا طلایی بشه. گوشت چرخ کرده رو به پیاز اضافه میکنیم و تفت میدیم تا وقتی رنگش عوض بشه . زردچوبه و کشمش رو اضافه میکنیم تا کشمش سرخ بشه و در آخر نخد را که از قبل پختیم به مواد اضافه میکنیم و چند بار هم میزنیم و زیرشو خاموش میکنیم .
آماده سازی کُبه ها:
برنجی رو که از قبل پختیم و چرخ کردیم میاریم و یک کاسه آب دم دستمون میذاریم . دستمونو یکمی مرطوب میکنیم و یه گلوله از برنج برمیداریم و توی گودی کف دستمون پهن میکنیم و کمی از مواد گوشتی در وسط اون میذاریم و میبندیم . (حواستون باشه که کبه رو خوب ببندید و هیچ درزی رو باز نذارید.)
حالا یک لیتر روغن را درون قابلمه یا ماهیتابه بریزید و بگذارید خوب داغ بشه و کبه ها رو درون روغن بگذارید(طوری که درون روغن غرق بشن . و وقتی سرخ شدن بیرون بیارید و با دستمال کاغذی روغنشون رو بگیرید. (((اگر کبه ها خوب پیچیده نشده باشن و راه نفوذ داشته باشن توی ماهیتابه باز میشن و خراب میشن)))
دوستان عزیز میتونید این کبه ها رو به مقدار زیاد درست کنید و بذارید توی فریزر.

http://www.banounews.ir/fa/News/165928/طرز-تهیه-کُبه-خوشمزه-از-پیش-غذاهای-محبوب-ماه-رمضان
بستن   چاپ