آریا بانو
افزایش موارد ثبت‌شده خشونت علیه زنان در افغانستان
شنبه 11 خرداد 1398 - 11:41:00
آریا بانو - اداره دادستانی کل افغانستان اعلام کرد: ثبت پرونده‌های خشونت علیه زنان در این کشور طی سه ماه اول سال جاری شمسی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است که در سه ماه اول امسال هزار و 106 پرونده خشونت علیه زنان در 34 ولایت افغانستان به ثبت رسیده است. در حالی که این اداره در تمام طول سال 1397 شمسی به دو هزار و 701 پرونده رسیدگی کرده و تنها 561 پرونده آن مربوط به سه ماه اول سال بوده است.
در بیانیه دادستانی کل افغانستان آمده است که تعداد پرونده‌های خشونت علیه زنان در سه ماه اول امسال 545 پرونده بیشتر از زمان مشابه سال گذشته بوده است.
براساس این گزارش، اقداماتی چون تجاوز، آتش زدن، اسیدپاشی، استفاده از مواد زهری یا سایر مواد خطرناک، جراحت و معلولیت، ضرب و جرح، ازدواج اجباری، ازدواج زیر سن قانونی، دشنام، تحقیر، آزار و اذیت و انزوای اجباری از جمله موارد ثبت شده خشونت علیه زنان در این اداره است.
به گزارش بی‌بی‌سی،‌ اداره دادستانی کل افغانستان تصریح کرده که افزایش آمار ثبت شده خشونت علیه زنان به معنای ارتقای دسترسی زنان به عدالت و گزارش به دادستانی است.
بنا به سنت‌ها و فرهنگ عمومی در افغانستان، بسیاری از موارد خشونت علیه زنان گزارش و ثبت نمی‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/165992/افزایش-موارد-ثبت‌شده-خشونت-علیه-زنان-در-افغانستان
بستن   چاپ