آریا بانو
راهکارهای کمیته امداد برای اشتغال‌زایی مددجویان بدنبال شرایط اقتصادی جدید
شنبه 11 خرداد 1398 - 11:41:00
آریا بانو - معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به ایجاد 148 هزار فرصت شغلی جدید در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد گفت: اگرچه این تعداد نسبت به سال 96 حدود 22 هزار مورد کاهش داشته است، اما به دنبال تغییر شرایط اقتصادی روی نگهداری طرح‌های موجود تاکید داریم.

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیته امداد بین 3 تا 5 سال بر روی طرح‌های اشتغالزایی نظارت می‌کند، افزود: همزمان با پیشنهاد یک طرح اشتغالزایی قبل از مرحله اجرا در مورد آن مشاوره شغلی انجام شده و استعداد سنجی صورت می‌گیرد. سپس طرح مذکور به لحاظ اقتصادی ارزیابی دقیق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از سال اول، هر سه ماه یک بار و از سال دوم تا سال پنجم، هر 6 ماه یک‌بار بر روی طرح‌های اشتغالزایی نظارت می‌کند، اظهار کرد: در مورد طرح‌هایی که سریع‌تر به نتیجه می‌رسند مدت زمان نظارت تا 3 سال است. در طول دوره نظارت به این افراد چند دسته خدمات نیز داده می‌شود، برای مثال اگر احساس کنیم که طرح در حال دچار شدن به رکود است و احتمال دارد از بین برود، با پرداخت وام مجدد و کمکی، آن را احیاء می‌کنیم، اما اگر احساس کنیم طرح به آموزش‌های تخصصی نیاز دارد، برای آنها آموزش‌های پایدار سازی ارائه خواهیم کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ادامه از ارائه بیش از 60 هزار مورد آموزش‌های پایدار سازی شغلی در سال گذشته خبر داد و گفت: اگر طرح از توجیه بیافتد نیز آن را تغییر می‌دهیم. با این حال سال گذشته بر روی نگهداری طرح‌های موجود تاکید داشتیم چراکه احساس می‌کردیم ممکن است در شرایط سخت اقتصادی، طرح‌های بیشتری از بین بروند و به همین دلیل از همکارانمان خواستیم تا بیشتر از اجرای طرح‌های جدید، تمرکزشان را روی پایدارسازی طرح‌های قبلی بگذارند.
عبدالملکی با بیان اینک آمار اشتغال زایی سال گذشته کمیته امداد از سال 96 کمتر بود، اظهار کرد: سال 96، 170 هزار فرضت شغلی ایجاد کردیم که این عدد در سال 97 به 148 هزار فرصت شغلی رسید. این آمار نشان دهنده کاهش 22 هزار موردی فرصت‌های اقتصادی جدید بود اما در عوض انرژی بیشتری برای پایدار سازی طرح‌های قبلی اختصاص دادیم تا آنها در شرایط اقتصادی جدید دچار مشکل نشوند.
وی افزود: همچنین اگر مددجویی در ایجاد فرصت شغلی جدید شکست بخورد و نیاز به وام مجدد داشته باشد، از کمک‌های کمیته امداد بهره مند خواهد شد. برای مثال امسال به دلیل وقوع سیل 5 هزار طرح اشتغال زایی کمیته امداد در مناطق سیل زده آسیب دیدند که همه وام‌ها را در این مناطق را به مدت دو سال استحال کرده و به مددجویان سیل زده وام مجدد پرداخت کردیم تا طرحشان را دوباره راه بیندازند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/165993/راهکارهای-کمیته-امداد-برای-اشتغال‌زایی-مددجویان-بدنبال-شرایط-اقتصادی-جدید
بستن   چاپ