آریا بانو
بازیگر پدرخوانده درگذشت
شنبه 11 خرداد 1398 - 11:41:38
آخرین خبر سینما و چهره
آریا بانو -
بازیگر پدرخوانده درگذشت
٦٩٢
٠
ایسنا / «کارمن کاریدی» بازیگر قسمت دوم و سوم از سه گانه «پدرخوانده» و اولین اخراجی آکادمی اسکار در سن 85 سالگی درگذشت.
وی که در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» به کارگردانی «فرانسیس فورد کاپولا» در نقش «کارمین روزاتو» و در قسمت سوم نیز در نقش «آلبرت ولپ» بازی کرده بود پس از چند روز بستری در بیمارستان به اثر ابتلاء به ذات‌الریه در سن 85 سالگی درگذشت.
«کارمین کاریدی» در طول شش دهه فعالیت هنری خود در در تئاتر برادوی، تلویزیون و سینما حضور پررنگی داشت و در آثار زیادی نقش‌آفرینی کرد.
وی در سال 2004 به سبب اشتراک‌گذاری فیلم‌ها از عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار اخراج شد و متهم به پرداخت 300 هزار دلار غرامت به دو استودیو فیلمسازی شد و بر اساس اعلام مدیر برنامه‌هایش تا آخرین روزهای عمرش نیز از این اتفاق بسیار ناراحت بود.
«کاریدی» در ابتدا قرار بود در نقش «سونی کارلئونه» در فیلم «پدرخوانده» بازی کند اما «رابرت اوانس» که در آن زمان مدیر کمپانی پارامونت پیکچرز بود خواستار تغییر بازیگر این نقش شد و در نهایت «جیمز کان» بود که در این نقش به مقابل دوربین رفت.
وی همچنین باسابقه بازی در فیلم «شاهزاده شهر» ساخته «سیدنی لومت»، «قمار باز» ساخته «کرال رایز»، کمدی «مانی پیت» و «باگزی» از «بری لوینستون» را نیز در کارنامه دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/166020/بازیگر-پدرخوانده-درگذشت
بستن   چاپ