آریا بانو
هدیه تهرانی و فریبرز عرب‌نیا 19 سال قبل در شوکران
شنبه 11 خرداد 1398 - 11:41:41
آخرین خبر سینما و چهره
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

٤٦١
٠
فیلم نیوز / یک سال پس از ساخت فیلم نه چندان موفق «جهان پهلوان تختی»، بهروز افخمی سال 77 «شوکران» را جلوی دوربین برد.
در هفتمین ساخته سینمایی افخمی، هدیه تهرانی، فریبرز عرب نیا، محمد صالح علا، رزیتا غفاری، آرش مجیدی و... ایفای نقش می‌کنند. «شوکران» فروردین 79 در سینماهای کشور روی پرده رفت و اکران آن با جنجال‌های بسیاری روبرو شد.
در ابتدا اولین موضوعی که نظر رسانه‌ها به خود جلب کرد، حضور نام افخمی در لیست حزب مشارکت برای انتخابات مجلس بود. این کارگردان در انتخابات مجلس ششم که بهمن 78 برگزار شد توانست به خانه ملت راه یابد.
پس از آغاز اکران «شوکران» جمعی از دانشجویان و پرستاران در اعتراض به این فیلم تجمعی را در مشهد برگزار کردنند و دلیل آن بازی هدیه تهرانی در نقش یک پرستار اغواگر بود.
با وجود تمامی این حواشی «شوکران» توانست در اکران عمومی مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و نزدیک به 400 میلیون تومان فروش کند.
داستان «شوکران» درباره فردی با نام محمود بصیرت است که برای عیادت از رئیس خود از زنجان به تهران می‌آید و با پرستاری به نام سیما ریاحی آشنا می‌شود. محمود پس از این آشنایی به سیما علاقمند می‌شود و او را صیغه خود می‌کند. پس از گذشت مدتی محمود از عملکرد خود پشیمان می‌شود و با پرداخت چندین سکه به عنوان مهریه می‌خواهد رابطه‌اش را با سیما به پایان برساند. اما سیما هم که حالا به محمود علاقه پیدا کرده به او می‌گوید که حامله است و از او تقاضای گرفتن شناسنامه برای فرزندش می‌کند که با مخالفت محمود مواجه می‌شود. این کشمکش‌ها باعث می‌شود سیما برای تهدید محمود به خانه او برود و حتی با همسرش همکلام می‌شود. از سوی دیگر محمود هم به تلافی پدر سیما را از جریان رابطه‌شان مطلع می‌کند و در پایان اتفاقاتی رقم می‌خورد که در نهایت به نفع محمود تمام می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/166024/هدیه-تهرانی-و-فریبرز-عرب‌نیا-19-سال-قبل-در-شوکران
بستن   چاپ