آریا بانو
غذای اصلی دستور تهیه گراتن پاستا
شنبه 11 خرداد 1398 - 2:44:30 PM
آریا بانو -
غذای اصلی دستور تهیه گراتن پاستا
٤٥
٠
ایران / چی لازم دارم:
پاستا فرمی سه چهارم بسته
قارچ 500گرم
گوشت چرخ کرده 300گرم
فلفل دلمه 1 عدد
پیاز 1 عدد
پنیر پیتزا به میزان لازم
زردچوبه، فلفل سیاه، پودرسیر آویشن، پاپریکا و نمک به میزان لازم
سبزی خشک به میزان لازم(در صورت تمایل)
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای تهیه سس بشامل:
شیر 2 لیوان
آرد 2قاشق غذاخوری پر
کره 50گرم
فلفل و نمک مقداری
چه جوری درست میشه:
اول باید مواد ماکارونی را درست کنید. پیاز را تفت داده و بعد گوشت و ادویه‌های دلخواه را اضافه کنید. فلفل دلمه‌های خرد شده را اضافه کنید و رب گوجه فرنگی را هم کنار تابه اول با مقداری روغن سرخ کرده و بعد مخلوط کنید. مقداری سبزی خشک(در صورت تمایل)اضافه کرده و بعد مقداری آب بریزید تا گوشت بپزد.
قارچ را جداگانه تفت داده و کمی زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید و وقتی گوشت پخت به مواد ماکارونی اضافه کنید. پاستا را طبق دستور روی بسته پخته و آبکش کنید. کف ظرف مورد نظر را با مقداری از سس بشامل خیس کنید. به ترتیب پاستا، مقدار کمی پنیر، مواد ماکارونی، سس بشامل و مقدار زیادی پنیر پیتزا بریزید و حتماً لایه‌ها را بهم فشار دهید. دوباره این مراحل را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. در نهایت روی آن مقداری فلفل دلمه برای تزئین بریزید. ظرف را در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن و گرم کرده اید، به مدت 30 دقیقه بگذارید. بعد از این زمان 5 تا10 دقیقه هم گریل را روشن کنید تا کاملاً طلایی شود.
طرز تهیه سس بشامل:
آرد را مقداری تفت داده و بعد کره را اضافه کنید. شیر را بریزید و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا غلیظ شود.در آخر مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/166105/غذای-اصلی-دستور-تهیه-گراتن-پاستا
بستن   چاپ