آریا بانو
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد
لزوم تخصیص کامل سهم سلامت از حق بیمه تامین اجتماعی
يکشنبه 12 خرداد 1398 - 12:28:32
آریا بانو - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره چگونگی پرداخت سهم 9 – بیست و هفتم حق بیمه تامین اجتماعی به سلامت و همچنین سهام وزارت بهداشت در پالایشگاه اصفهان توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر تقوی‌نژاد در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره چگونگی پرداخت سهم 9 – بیست و هفتم حق بیمه تامین اجتماعی به سلامت، گفت: طبق قانون 9 – بیست و هفتم از حق بیمه پرداختی تامین اجتماعی باید به سلامت تخصیص یابد. اما بخشی از آن اعتباراتی که باید از این محل به سلامت داده شود، در سازمان تامین اجتماعی صرف بخش‌های دیگر می‌شود.
وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره دستور رییس جمهور مبنی بر تشکیل صندوقی جداگانه در خزانه و واریز سهم 9 – بیست و هفتم تامین اجتماعی در آن، گفت: این صندوق در خزانه تشکیل شد، اما مشکل اصلی آن است که سهم 9 – بیست و هفتم از طرف تامین اجتماعی به این قسمت واریز نمی‌شود.
وضعیت سهام وزارت بهداشت در پالایشگاه اصفهان
معاون وزیر بهداشت همچنین درباره سهام وزارت بهداشت در پالایشگاه اصفهان نیز گفت: بخشی از سهام پالایشگاه اصفهان در سال‌های گذشته برای پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته بود. به هر حال این شرکت، شرکتی غیردولتی بوده و قرار بر این شد از ظرفیت شرکت تعاونی مسکن وزارت بهداشت برای انتقال این سهام استفاده شود.
وی افزود: کاری که در دوره مدیریت دکتر نمکی انجام شد، شفاف‌سازی در این زمینه بوده؛ چه در رابطه با حسابرسی مجدد که از این شرکت صورت گرفته و چه در رابطه با انتقال آن بخشی از سهام یا باقی‌مانده فعالیت‌هایی که در اثر گردش مالی در این شرکت بوجود آمده بود.
تقوی‌نژاد ادامه داد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از منابعی که در اختیار برخی اشخاص باقی مانده بود، به حساب شرکت مادر تخصصی مربوطه واریز شده و یک سری فعالیت‌های دیگری هم در حال انجام است و با شفاف‌سازی بیشتر در ماه‌های آینده، شاهد آن خواهیم بود که همه حقوق دانشگاه‌ها در این زمینه اعاده خواهد شد و در اختیار هیات امنای ارزی که به طور قانونی مالک 15 درصد پالاشگاه اصفهان است، قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/166332/لزوم-تخصیص-کامل-سهم-سلامت-از-حق-بیمه-تامین-اجتماعی
بستن   چاپ