آریا بانو
چند راهکار ساده برای چیدمان خانه ای دنج و صمیمی
يکشنبه 12 خرداد 1398 - 23:45:29
آریا بانو -
چند راهکار ساده برای چیدمان خانه ای دنج و صمیمی 3
٤٢١
٠
منودلیار / چیدمان منزل زمانی ارزشمند و قابل اعتماد است که تو، سایر اعضای منزل و مهمان هایی که به خانه شما دعوت می شوند، از بودن در این فضا احساس رضایت کنند و آرامش داشته باشند. یکی از مهم ترین موارد برای ایجاد خانه ای شاد و دوست داشتنی، دنج و صمیمی بودن آن است که باعث می شود هرکسی دوست داشته باشد وقت خود را در آن بگذراند. اگر دوست داری این خصوصیات در خانه تو وجود داشته باشد، راه سختی در پیش نداری! تنها کافی است چند آیتم ضروری برای دنج و صمیمی شدن فضای خانه را به آن اضافه کنی!
1- از بافت های مختلف غافل نشو:
بافت ها مثل میزبانان مهربان و دوست داشتنی هستند که چشم را به خود خیره می کنند و از تو می خواهند وارد فضا شوی. حس لمس شدن که بافت های مختلف در خود دارند و تو را به سمت خود جلب می کنند، به فضا صمیمیت ویژه ای می دهد. انتخاب بافت های مختلف نشان دهنده سلیقه تو هم هست. می توانی از انواع کوسن ها و پتوهای نرم و لطیف با متریال های کتان، مخمل، پنبه ای، جین و… استفاده کنی و برای پرده ها و رو مبلی ها پارچه هایی با متریال های متنوع را در نظر بگیری. این کار به فضا جلوه دیگری می دهد ؛ اما استفاده مفرط از متریال های مختلف باعث شلوغی و به هم ریختگی فضا می شود.
2- با استفاده از فرش و زیرانداز خودنمایی کن:
فرش یا زیرانداز، یکی از آیتم های ضروری برای دنج و صمیمی کردن خانه است و عناصر مختلفی که در فضا به کار رفته اند را با هم مرتبط می کند. می توانی با توجه به بودجه و سلیقه ای که داری از انواع فرش یا زیرانداز استفاده کنی.
3- پتو های لایه لایه را فراموش نکن:
اتاق خواب دنج، برای صمیمیت رابطه زناشویی یا آرامش فردی تو ضروری است و هرچه این فضا راحت تر باشد، دوست داشتنی تر است. سعی کن برای تخت از پتوها و ملحفه های لایه لایه استفاده کنی که بافت ها و متریال های مختلفی دارند و به فضا عمق می دهند.
4- با گیاهان تازه به فضا روح بده:
گیاهان آپارتمانی یکی از ساده ترین و شاید کم هزینه ترین آیتم ها برای دنج و خودمانی کردن فضای خانه هستند و به آن روح می دهند. حتی اگر فکر می کنی فضای خانه تو نور کافی برای نگهداری از گیاه را ندارد، از انواع گیاهان که به نور کمی نیاز دارند استفاده کن.
5- آثار هنری را فراموش نکن:
یادت باشد آثار هنری به دلیل رنگ و بافت فوق العاده ای که دارند باعث شادابی فضا می شوند. نیازی نیست فضای خانه را مثل گالری کنی و تمام دیوارها را پر از نقاشی و مجسمه کنی، تنها کافی است از آثار هنری با سلیقه و خلاقیتی که داری برای خلق فضایی دوست داشتنی استفاده کنی.
6- از یک رومیزی زیبا استفاده کن:
یادت باشد همیشه پیش از سرو غذا از رومیزی استفاده کنی که به دکوراسیون منزل و چیدمان میز غذا می آید. استفاده از رومیزی فضا را خودمانی تر می کند و به مهمان نشان می دهد که می تواند مثل خانه خودش راحت باشد.
7- در گوشه و کنار خانه گل طبیعی بگذار:
گل طبیعی برای هرکس با هر روحیه ای دوست داشتنی است و به فضا صمیمیت و آرامش زیادی می دهد. اگر دوست داری خانه تو دنج و صمیمی باشد و اعضا و مهمانان در آن احساس خوبی داشته باشند، می توانی از انواع گل های طبیعی با رنگ و بوهای مختلف استفاده کنی و به فضا طراوت ببخشی.

http://www.banounews.ir/fa/News/166444/چند-راهکار-ساده-برای-چیدمان-خانه-ای-دنج-و-صمیمی
بستن   چاپ