آریا بانو
مراقبت از نوزاد نارس در منزل
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 11:56:35
آریا بانو -
مراقبت از نوزاد نارس در منزل
١١
٠
خراسان / نوزاد نارس زودتر از زمان مقرر به دنیا آمده و دوره کامل بارداری را که بین 37 تا 42 هفته است، پشت سر نگذاشته است.دلایل زیادی برای نارس به دنیا آمدن کودک وجود دارد از جمله سابقه مادر ، مصرف سیگار و دخانیات، ضعف رحم ، عفونت های باکتریایی و ...اما در ادامه مطلب به این نکته اشاره می کنیم که از این نوزادان چگونه باید در منزل مراقبت کرد؟
تغذیه برای این نوزادان اهمیت زیادی دارد . مناسب ترین نوع شیر و فواصل زمانی را از پزشک سوال کنید.این نوزادان در معرض خطر بالای ابتلا به عفونت قرار دارند بنابراین باید کاملا از آن ها مراقبت کنید.
اگر نوزادتان نیاز به دارو دارد با پزشک مشورت کنید و او را از افرادی که احتمال می دهید بیمار هستند، دور نگه دارید .این کودکان نیاز به مراقبت های دوره ای دارند . برنامه واکسیناسیون وی را کاملا پیگیری کنید ومراقب باشید همه واکسن ها به موقع تزریق شود.
مراقبت در نگهداری و جابه جایی این نوزادان بسیار حیاتی است چرا که عروق نارس در داخل مغز به سبب نارسی و شکننده بودن، مستعد خون ریزی است و هر چه نوزاد نارس‌تر باشد، این خطر بیشتر خواهد بود.
همچنین عروق شبکیه چشم تکامل کافی پیدا نکرده‌اند و چنان چه درمان به موقع انجام نشود، احتمال نابینایی دایمی وجود دارد، همه نوزادان نارس کمتر از 34 هفته باید از نظر تکامل عروق شبکیه چشم معاینه شوند و در صورت مشکل، سریع‌تر اقدام درمانی لازم شامل درمان با لیزر یا تزریق داروی اوستین انجام شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/166474/مراقبت-از-نوزاد-نارس-در-منزل
بستن   چاپ