آریا بانو
خانواده‌ام می‌گویند سن ازدواج برای مرد بالای 30 سال است!
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 11:56:39
آریا بانو -
خانواده‌ام می‌گویند سن ازدواج برای مرد بالای 30 سال است!
١١٢
٠
خراسان / پسری 20 ساله‌ام. عاشق دختری در فامیل‌مان شده ام که دو سال از من کوچک‌تر است. به خانواده‌ام گفتم که او را می‌خواهم. می‌گویند زود است و سن اصولی ازدواج برای مرد بالای 30 سال است. در ضمن سربازی رفته ام و با مدرک دیپلم در بازار ابزار کار می‌کنم با حقوق خوب.
شما به شغل، درآمد و سربازی اشاره کردید که همگی بیانگر بلوغ رفتاری‌اند اما برای مواردی که نشانگر بلوغ عاطفی و شناختی است نیز باید پاسخ داشته باشید؛ برای مثال در صورت تعارض بین مادر و همسرتان چه کار می‌کنید؟ در صورتی که نیازهای شما با نیازهای او متفاوت باشد، چه کار می‌کنید و...
دیگری را بکاوید
شما به یکی از دخترهای فامیل‌تان علاقه‌مند شده‌اید. بنابراین باید به این مسائل هم توجه کنید که چقدر خودم را می‌شناسم و چقدر دیگری را؟ ملاک‌ها و معیارهای من در ازدواج چیست و آیا دیگری می‌تواند همراه و هم سو با من در این رابطه باشد؟
به سراغ مذاکره بروید
اگر درباره موارد یک و 2 که بیان شد به نتیجه‌گیری منطقی و خوبی رسیدید، وارد مذاکره با خانواده‌تان شوید. بحث آمادگی خود برای ازدواج را مطرح کنید، دلایل آن‌ها را بشنوید و به آن‌ها فکر کنید و پیشنهاد مراجعه به مشاوره خانواده را به والدین‌تان بدهید تا این موضوع به شیوه اصولی‌تری حل شود. با این حال تاکید می‌کنم که اگر به جمع‌بندی برای ازدواج و بلوغ‌های مطرح شده رسیده اید، به تاخیر انداختن ازدواج توصیه نمی‌شود.
نویسنده : دکتر هادی غلام‌محمدی | مشاور خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/166477/خانواده‌ام-می‌گویند-سن-ازدواج-برای-مرد-بالای-30-سال-است!
بستن   چاپ