آریا بانو
تمرين وفاداري در ازدواج
پنجشنبه 16 شهريور 1396 - 1:11:52 PM
بيتوته - زناشويي
بانو نيوز - وفاداري در ازدواج مهم ترين رکن يک زندگي است‎
 
وفاداري در ازدواج
بعضي ها از همان دوران نامزدي يا عقد نمي دانند که چطور بايد مرز دنياي مجردي و متاهلي را پيدا کنند و همين باعث مي شود حد و مرز روابط شان را گم کنند. چطور؟ مثلا فردي که تا پيش از اين دوستان و همکاران و معاشران زيادي داشته، حالا نمي داند بايد کدام يک از اين روابط را تعديل کند و کدام را حفظ کند.
داشتن برخي روابط با اين که براي شما معناي عاطفي و عاشقانه اي ندارند اما ممکن است براي نامزد يا همسرتان حساسيت برانگيز باشد و اين دامي است که خيلي از زوج هاي تازه کار در آن مي افتند و وفاداري در ازدواج از بين مي رود.
آيا راهي براي وفاداري در ازدواج وجود دارد؟ اين توصيه هاي اساسي را به خصوص در اولين روزهاي زندگي دست کم نگيريد.
1- زماني که ازدواج مي‌کنيد مطمئن باشيد همسرتان تنها فردي است که بايد نيازهاي احساسي، حمايتي، مادي و جنسي‌تان را برطرف کند. وفاداري به همسر مهم ترين رکن يک زندگي است و اگر عشق، اعتماد و احساسات شما به‌اندازه کافي قوي باشد، مي‌توانيد روابط ديگرتان را مديريت کنيد.
2- اين واقعيت را بپذيريد که شما ديگر مجرد نيستيد، بلکه ازدواج‌کرده‌ايد و مسئوليت داريد که به پيمان زناشويي‌ تان احترام بگذاريد. ازدواجتان را از هيچ‌کس پنهان نکنيد. به همکاران و دوستانتان بگوييد که زندگي مشترکِ شادي داريد و در هر فرصت مناسبي، همسرتان را با خودتان همراه کنيد.
3- يکي از تمرين وفاداري در ازدواج اين است که به جنس مخالف خود هيچ فرصتي ندهيد که از طرز نگاه، رفتار يا حرف‌هايتان گمان کند که به او احساسي داريد. وقتي با فردي که همسرتان نيست، خيلي خودماني حرف مي‌زنيد و رفتار مي‌کنيد به ياد داشته باشيد که به نحوي در حال خيانت هستيد يا باب آن را باز کرده ايد.
4- يکي از راه هاي وفاداري به همسر اين است که خودتان را در شرايطي قرار ندهيد که در مکاني نامناسب با جنس مخالف تنها بمانيد. چنين شرايطي مي‌تواند شما را به دردسر بياندازد و همسرتان را دلخور کند يا باعث شود مورد سوءاستفاده قرار بگيريد.
5- اگر کسي به هر نحوي مي‌خواهد با شما ارتباط صميمانه برقرار کند، به او بگوييد هيچ علاقه‌اي به چنين روابطي نداريد، چون ازدواج‌کرده‌ايد وزندگي شادي داريد و درواقع عاشق همسرتان هستيد.اين نشانه ي وفاداري در ازدواج است بايد خيلي محکم و قاطعانه عمل کنيد و احتمال ايجاد هرگونه ارتباطي را با او از بين ببريد.
6- هميشه همسرتان را از اتفاق‌هايي که در زندگي‌تان مي‌افتد، مطلع کنيد. صادق باشيد و آنچه را که احساس مي‌کنيد بايد همسرتان بداند، از او پنهان نکنيد اين باعث محکم تر شدن پيمان زناشويي شما مي شود.
7- همسرتان را در اولويت قرار دهيد. ازدواج موفق موفق به‌طور اتفاقي رخ نمي‌دهد، بلکه بايد رسيدن به آن تلاش کنيد؛ به‌ويژه وقتي زوجين درگير کار و مسئوليت‌هاي خانه هستند، رعايت اين نکات بسيار مهم به شمار مي‌آيد؛ اما اولويت با همسر و نيازهاي اوست.
8- درباره مشکلاتي که با همسر خودداريد، با جنس مخالف صحبت نکنيد. مسايل شما بايد ميان خودتان دو نفر حل شود.اين تمرين وفاداري در ازدواج است. هر نوع درد دل کردن، چاره جويي کردن و صحبت با جنس مخالف در اين رابطه مي تواند خطري براي ارتباط شما با همسرتان به حساب بيايد.
9- براي وفاداري در ازدواج همسرتان را در جمع هاي دوستانه وارد کنيد. چه لزومي دارد که بعد از ازدواج همچنان به صورت مجردي به جمع هاي دوستانه اي برويد که قبلا مي رفتيد؟ به ويژه اگر بقيه دوستانتان با همسرانشان به اين جمع ها مي آيند يا با ترکيب دوستانتان به گونه اي است که از هر دو جنس در آن حضور دارند.
10- اطمينان همسرتان را جلب کنيد. مرزهايتان را تا حد ممکن باز بگذاريد واجازه دهيد هر ترديدي پيدا کرد، به يقين برسد. اس ام اس ها، ايميل ها يا تماس هاي مخفيانه نداشته باشيد و همه چيز را مقابل يکديگر و خيلي عادي انجام دهيد تا وفاداري در ازدواج را به همسر خود ثابت کنيد.
منبع:نوعروس/تبيان

http://www.banounews.ir/fa/News/16662/تمرين-وفاداري-در-ازدواج
بستن   چاپ