آریا بانو
رایج ترین اشتباهات در برنامه ریزی های روزانه
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 14:29:29
آریا بانو -
رایج ترین اشتباهات در برنامه ریزی های روزانه
٣٢
٠
خراسان / قهرمانان روی رینگ به مقام قهرمانی نمی رسند بلکه روی رینگ به عنوان قهرمان شناخته می شوند. کسب موفقیت هم شبیه بازی بوکس است و فرد به تمرینات روزانه و مرتب احتیاج دارد تا به مقام قهرمانی برسد. بنابراین این را بدانید که راز موفقیت را می توان در برنامه های روزانه یافت.
مدیریت زمان را جدی بگیرید
همه کارآفرینانی که در مسیر موفقیت گام بر می دارند، باید به برنامه ریزی روزانه خود حساس باشند.
برنامه ریزی روزانه یعنی شخص تصمیم دارد زمان ارزشمند خود را روی فعالیت های سازنده و مفید سپری کند. اگر می بینید شرکت در جلسه ای هیچ مزیتی برایتان ندارد، آن را از تقویم کاری روزانه خود حذف کنید. همچنین اگر می بینید مهلت انجام پروژه ای رو به اتمام است، کارهایی مانند کتاب خواندن و ورزش کردن را به زمان دیگری موکول کنید. مهارت پیدا کردن در تنظیم برنامه روزانه نه تنها قابلیت و بهره وری شما را بهبود می بخشد بلکه رضایت و خشنودی تان را نیز افزایش می دهد. به عنوان مثال تنها کافی است سه گزینه از تمام فهرست وظایفی را که دارید طی هر روز کامل کنید. پس از مدتی متوجه می شوید که با این کار نه تنها به اهداف خودتان نزدیک تر شده اید بلکه احساس رضایتمندی بیشتری هم پیدا کرده اید. این احساس موفقیت به ویژه زمانی که اهداف بزرگی دارید، بسیار ارزشمند است. معمولاً به تصویر کشیدن مراحل پیشرفت چنین اهدافی آسان نیست زیرا در طول چند روز یا چند هفته محقق نمی شود اما به کمک رویکرد «سه کار مهم برای هر روز» قدم های موفق خود را می بینید و از آن ها انگیزه می گیرید. این را نیز باید بدانید که مشکلات مرسوم فهرست وظایف روزانه برای مدیریت زمان عموما موارد زیر هستند:
1- تعدد گزینه ها، ما را خسته می کند.
2- ما به طور ناخودآگاه در وظایف ساده تر غرق می شویم، در حالی که این وظایف به سادگی قابل انجام هستند.
3- ما به ندرت به وظایف مهم اما غیرفوری (مانند یادگیری) مشغول می شویم.
4- فهرست های وظایف به خودی خود ایده ای از زمانی که در دسترس ماست، ارائه نمی دهند.
5- این فهرست ها فاقد هرگونه ابزاری هستند که ما را به کار متعهد نگه می دارند.
تحلیل عملکرد روزانه فراموش نشود
با توجه به نکات گفته شده، شما باید در دفتر یادداشت یا فرمی بدین منظور، برنامه روزانه خودتان برای هر روز کاری را یادداشت کنید البته سه کار مهمی که باید در طول آن روز انجام دهید. حتی می توانید در کنار این سه کار نکات مهم هر یک را نیز یادداشت کنید و وقتی هر کدام انجام شد، تیکی کنار آن بزنید. در پایان روز می توانید از این یادداشت برای تجزیه و تحلیل عملکرد روزانه خودتان استفاده کنید.
نویسنده : مهندس حسین صادق فر مشاور مدیریت

http://www.banounews.ir/fa/News/166633/رایج-ترین-اشتباهات-در-برنامه-ریزی-های-روزانه
بستن   چاپ