آریا بانو
چرا در برج لندن از کلاغ های سیاه نگهداری می شود؟
چهارشنبه 15 خرداد 1398 - 11:46:13
آریا بانو -
بسیاری از ما می دانیم که بریتانیایی ها به خرافات علاقه و اعتقاد راسخی دارند. درواقع برخی از اعتقادات بریتانیایی ها در نوع خود منحصر به فردند.یکی از این عقاید عجیب نگهداری از کلاغ های سیاه است.
به گزارش انتخاب، نگداری از کلاغ در برج های لندن قدمتی چند صد ساله دارد و شاید بسیاری از افراد جتی از این موضوع مطلع نباشند.
کلاغ های برج لندن به نوعی اهلی شده اند و فرار نمی کنند، این کلاغ ها هر کجا که بروند باز هم به برج باز می گردند. نکته جالب تر این که اگر کلاغ ها تخلف و رفتار و مناسبی با بازدید کنندگان برج داشته باشند اخراج می شوند. این کلاغ ها رژیم غذایی خاصی دارند و از آبمیوه تا گوشت تازه می خورند.
شاید برایتان سوال باشد که رسم نگهداری از کلاغ ها از چه زمانی رایج شد. این رسم از زمان چارلز کینگ دوم رایج شد و از سال 1660 تا 1685 که وی در برج حکومت می کرد، از این کلاغ ها در کاخ نگهداری کرد. وی معتقد بود این کلاغ ها می توانند امنیت کاخ را تضمین کنند. درواقع وی اعتقاد داشت که اگر کلاغ ها از کاخ بروند حکومت وی نیز سقوط می کند.
این رسم عجیب به مرور زمان به شدت و به شکل خرافی دنبال شد. حاکمان مختلف تصور می کردند به محض این که کلاغ ها را حذف کنند با مشکلاتی رو به رو می شوند. با همه این ها اکنون کلاغ های برج لندن بیشتر جنبه تشریفاتی پیدا کرده اند و با هدف جذب گردشگران نگهداری می شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/166730/چرا-در-برج-لندن-از-کلاغ-های-سیاه-نگهداری-می-شود؟
بستن   چاپ