آریا بانو
راه حل های ساده برای تمیز کردن خانه
پنجشنبه 16 خرداد 1398 - 00:21:47
آریا بانو -
راه حل های ساده برای تمیز کردن خانه 3
٥٩٣
٠
بیتوته / ما دوست داریم همیشه خانه ما تمیز و مرتب باشد. با این حال، این تنها می تواند پس از تمیز کردن کامل اتفاق بیافتد. ما چند اسرار کوچک و ساده را برای شما آماده کرده ایم که به شما کمک می کند خانه خود را مرتب نگه دارید.
چیزهای خود را به مکان هایی که متعلق به آنها است، بازگردانید.
اطمینان حاصل کنید که مکان خاصی برای هر شی در خانه شما وجود دارد. به این ترتیب شما مجبور نیستید مقدار زیادی وقت گرانبهای خود را به دنبال پیدا کردن چیزها صرف کنید. این همچنین به شما کمک خواهد کرد که چیزهای خود را مرتب نگه دارید. خانه خود را نمی توانید مرتب کنید اگر همه چیز شما فقط در اطراف خانه پراکنده باشد.
قرار دادن پوشش های پلاستیکی در کابینت آشپزخانه خود.
روغن معمولا روی تمام سطوح آشپزخانه شما تجمع می کند. کابینت ها، قفسه ها و بشقاب های خود را به طور خاص تحت تاثیر قرار می دهد. اگر سطوح کابینت و قفسه های خود را با پوشش پلاستیکی پوشانده اید، می توانید بسته بندی کثیف را با پوشش های جدید جایگزین کنید و دیگر لازم به تمیز کردن این سطوح نیست. از روزنامه برای پوشاندن روی کابینت ها هم می توانید استفاده کنید که در هنگام تمیز کردن فقط روزنامه ها را تعویض کنید.
محصولات تمیز کننده خود را در یک مکان نگه دارید.
یک جعبه یا ظرف پلاستیکی کوچک که شوینده ها را در آن قرار بدهید می تواند در حین تمیز کردن دستیار عالی شما باشد و شما هنگام تمیز کاری لازم نیست از این نقطه به آن نقطه برای آوردن تمیز کننده باشید. فقط وقتی که خانه خود را تمیز می کنید، این جعبه را حمل کنید.
خانه خود را در طول دوره های کوتاه تمیز کنید.
شما می توانید برخی کارهای خود را در زمانی کوتاه بین فعالیت های مهم دیگر انجام بدهید. به عنوان مثال، شما به آشپزخانه خود می روید تا چای بخورید. در طول 3-5 دقیقه انتظار، می توانید برخی از ظروف را مرتب کنید یا کف آشپزخانه را تمیز کنید.
برای مبارزه با گرد و غبار از اسپری ضد استاتیک استفاده کنید.
اگر اسپری ضد استاتیک بر روی صفحه نمایش ها و سطوح دیگر دستگاه های الکترونیکی و لوازم خانگی خود اسپری کنید و آنها را با دستمال حوله ای تمیز کنید، آنها دو بار کمتر از حد معمول با گرد و غبار پوشانده می شوند.
15 دقیقه صبر کنید تا مواد شوینده روی سطوح کثیف باقی بماند.
این قاعده به همان اندازه برای کاشی، سطوح سرامیکی و حتی پلاستیک نیز موثر است. ایده خوبی است برای مثال، مواد شوینده را برای کاسه توالت یا کاشی های خود بریزید، و بلافاصله آنها را نشویید و 10-15 دقیقه صبر کنید در این فاصله زمانی می توانید برخی از کارهای دیگرتان را انجام بدهید.
کارهای خود را برای روزهای خاص هفته برنامه ریزی کنید.
شما می توانید کارهای خود را برای روزهای خاصی از هفته برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، می توانید روزهای شنبه لباس بشویید و آن ها را جمع کنید روزانه گاز و سینک و دستشویی را بشویید و تمیز کنید، روز دوشنبه خانه را مرتب گردگیری کنید، سه شنبه جارو برقی و طی بکشید و ... به این ترتیب، شما مجبور نیستید همه کارها را یک بار انجام دهید و تعطیلات آخر هفته بیرون بروید و خوش بگذرانید.
هر ماه وسایلی که غیر قابل استفاده هستند را دور بریزید.
هر خانواده هر ماهه تعداد زیادی از موارد بی مصرف را جمع می کند. این موارد می تواند شامل بسته ها، جزوهای تبلیغاتی، روزنامه ها و مجلات، سوغاتی های کوچک و غیره باشد. به همین دلیل جعبه ای بردارید، در اطراف خانه خود راه بروید و حداقل 20-30 اشیا را که شما استفاده نمی کنید داخل جعبه قرار دهید و آن ها را دور بریزید. شما باید این کار را یک بار در ماه تکرار کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/166797/راه-حل-های-ساده-برای-تمیز-کردن-خانه
بستن   چاپ