آریا بانو
برگزاری جشنواره شعر رضوی در چهار سوی استان فارس
شنبه 18 خرداد 1398 - 13:27:02
آریا بانو - دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر رضوی فارس از رقابت شاعران استان در چهار شهرستان گراش، کازرون، آباده و فسا خبر داد.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر رضوی فارس گفت: بر پایه اعلام دبیرخانه کشوری جشنواره شعر رضوی، این جشنواره هم‌زمان با بخش ملی، در دهه کرامت و سطح استان به همراه فراخوان شاعران در چهارسوی فارس نیز برگزار می‌شود.
آرین رزمجویی افزود: بر همین مبنا شهرستان‌های گراش، کازرون، آباده و فسا میزبان مراسم پایانی در هر منطقه خواهند بود و شهرستان گراش ١٥، شهرستان کازرون ١٦؛ شهرستان آّباده ١٧ و شهرستان فسا نیز ١٨ تیرماه به برپایی این آیین خواهند پرداخت.
دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر رضوی استان فارس اظهار کرد: شاعران هر منطقه می‌توانند اشعار خود را در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی به صورت تایپ شده همراه با مشخصات شخصی خود از جمله نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تحصیلات، سن و شماره تلفن همراه و ثابت خود را به ایمیل gshrazavi١٧١@gmail.com ارسال کنند.
رزمجویی، اعلام کرد: در مجموع ٢٤ شاعر برتر در سطح استان معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. همچنین کلیه آثار شاعران فارس در جشنواره ملی شعر رضوی نیز مورد داوری قرار داده می‌شوند و با شاعران کل کشور رقابت می‌کنند.
دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر رضوی استان فارس در پایان با اشاره به اینکه، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی با استفاده از کارکرد ادب و هنر مد نظر است، گفت: این جشنواره با هدف، گسترش فعالیت‌های ادبی و هنری در پیوند با شیوه‌ زندگی و سلوک فردی و اجتماعی معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، پاسداشت پدید آورندگان آثار فاخر ادبی در حوزه‌ی فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.
الهه بهرامی

http://www.banounews.ir/fa/News/166985/برگزاری-جشنواره-شعر-رضوی-در-چهار-سوی-استان-فارس
بستن   چاپ