آریا بانو
همه چیز درباره پوشیدن یک دمپایی روفرشی مناسب
شنبه 18 خرداد 1398 - 13:28:15
آریا بانو -
همه چیز درباره پوشیدن یک دمپایی روفرشی مناسب
٦٣٤
٠
جام جم / بعد از یک روز طولانی پرمشغله و اغلب به پا کردن کفش‌هایی که پا داخل آنها خیلی هم احساس راحتی نمی‌کند و قادر به تنفس نیست، به خانه می‌رسیم و کفش‌ها را درمی‌آوریم و به محض وارد شدن به خانه، دمپایی‌های روفرشی را به پا می‌کنیم. در واقع، پوشیدن این دمپایی‌های روفرشی مجالی است برای راحتی و استراحت پاها تا برای روز بعد آماده شوند. به همین دلیل دمپایی روفرشی از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی بیشتر از خرید یک کفش راحت برای محل کار یا مهمانی باید برای آن وقت صرف کنید. چون این دمپایی‌ها را در خانه می‌پوشید، پس ارتباط تنگاتنگی با سلامت شما دارند؛ بنابراین موقع خرید حواستان را جمع کنید.
سایز دمپایی
شاید تصور کنید دمپایی روفرشی هم باید هم‌سایز و هم‌اندازه کفشی باشد که برای بیرون از منزل می‌خرید اما توجه داشته باشید دمپایی‌ای را بخرید که پا در آن راحت باشد و این حتی می‌تواند باعث شود سایز آن نسبت به کفشی که همیشه می‌پوشید، بزرگ‌تر هم باشد. در واقع، پا باید آنقدر در دمپایی روفرشی راحت باشد که هیچ نقطه‌ای از پا تحت فشار قرار نگیرد و احساس درد نداشته باشید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم سایزی بزرگ‌تر از متوسط بخرید.
مواد به کار رفته در آن
دمپایی‌های متعددی در بازار موجود است که از مواد مختلفی برای ساخت آنها استفاده شده است اما شما باید به‌دنبال موادی باشید که برای پای شما مناسب باشد و در آن احساس راحتی بیشتری کنید. معمولا افراد به‌دنبال دمپایی‌هایی از جنس نرم هستند اما به‌خاطر داشته باشید یک دمپایی روفروشی خوب علاوه بر نرم و راحت بودن، باید آنقدر هم محکم باشد تا به‌راحتی پاره نشود و پاها آسیب نبینند.
کیفیت
معمولا کیفیت یک دمپایی روفرشی خوب و مناسب با جنس موادی که در ساخت آن به‌کار رفته در ارتباط است. اگر به‌دنبال جنسی هستید که سال‌ها برایتان کار کند و دوام داشته باشد و حتی در مسافرت‌ها هم بتوانید از آن استفاده کنید، سراغ یک دمپایی دست‌دوز بروید. دمپایی‌های دست‌دوز تقریبا تمام این ویژگی‌ها را دارند و بسیار بادوام‌ هستند. بعضی دمپایی‌های چرم ممکن است به خاطر رنگی که در آنها به‌کار رفته برای برخی افراد که حساسیت‌های پوستی دارند، مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، بهترین نوع دمپایی روفرشی، دمپایی‌هایی با رنگ روشن است که کم‌ترین حساسیت را ایجاد می‌کنند.
شکل دمپایی
بسیاری از دمپایی‌هایی که برای خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، جلوبسته یا پارچه‌ای و حوله‌ای هستند که در عین زیبا بودن، جریان هوا را در پا کمتر می‌کنند و به همین دلیل آنها را برای پوشیدن به مدت طولانی توصیه نمی‌کنیم. دمپایی روفرشی مناسب باید به گونه‌ای باشد که بتوان به راحتی آنها را شست و خشک کرد. از آنجا که احتمال تعریق در ناحیه پاها بسیار بالاست، وقتی مدت زمان طولانی پاها داخل دمپایی‌های جلوبسته بمانند، احتمال تشکیل قارچ و بیماری‌های پوستی در پا افزایش می‌یابد.
به کف خانه توجه کنید
همیشه قبل از این که دمپایی روفرشی بخرید، به کف خانه‌تان توجه کنید. هرچه کف خانه از مواد سخت‌تر مانند سرامیک ساخته شده باشد، کف دمپایی‌ای را که می‌خرید هم باید ضخامت بیشتری داشته باشد. اما اگر کف‌پوش منزل شما فرش است، کفی دمپایی برایتان در اولویت قرار نمی‌گیرد.
بعد از این که نکات اولیه را برای خرید دمپایی روفرشی رعایت کردید، قیمت، رنگ و طرح و مدل دمپایی در مراحل بعدی قرار می‌گیرند. اما مانند زمانی که می‌خواهید کفش بخرید، قبل از خرید دمپایی هم حتما آن را بپوشید تا راحت بودن آن را در پایتان احساس کنید. به یاد داشته باشید گران‌تر بودن دمپایی همیشه معیاری بر استاندارد و راحت بودن آن نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/167013/همه-چیز-درباره-پوشیدن-یک-دمپایی-روفرشی-مناسب
بستن   چاپ