آریا بانو
صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد جوانان برای 8 استان
شنبه 18 خرداد 1398 - 13:35:44
آریا بانو - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از صدور شناسه برای سازمان‌های مردم نهاد هشت استان خبر داد.

سجاد سالک در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با وزارت کشور در خصوص صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان تاکنون بین 70 تا 80 تشکل مردم نهاد موفق به دریافت شناسه شده‌اند، اظهارکرد: صدور اولین شناسه سازمان‌های مردم نهاد ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد اما با این وجود روند صدور شناسه سمن‌های حوزه جوانان به کندی در حال انجام است و انتظار داریم این روند هرچه سریع‌تر ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه تاکنون خراسان رضوی بیشترین تعداد صدور شناسه را به خود اختصاص داده است، گفت: این درحالیست که در برخی استان‌ها از جمله کرمان روند صدور شناسه با مشکلاتی رو به رو شده است به‌طوری که شناسه مذکور حتی برای یک سازمان مردم‌نهاد نیز صادر نشده و پرونده‌ای به هیئت نظارت نیز نرفته است.
به گفته سالک بعد از آغاز فرایند اخذ شناسه سمن‌ها، این تشکل‌ها می‌توانند به «اداره ثبت شرکت‌های غیرتجاری» مراجعه کنند و بعد از ثبت رسمی، شناسه خودشان را دریافت کنند. همزمان با ثبت این شناسه، تشکل‌ها هویت حقوقی پیدا می‌کنند و امکان تفاهم و همکاری آن‌ها با سایر دستگاه‌ها تسهیل می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/167024/صدور-شناسه-سازمان‌های-مردم-نهاد-جوانان-برای-8-استان
بستن   چاپ