آریا بانو
ست کردن رنگ های مختلف در لباس
شنبه 18 خرداد 1398 - 21:49:17
آریا بانو -
ست کردن رنگ های مختلف در لباس 18
٥٠
٠
زیبامون/ ست کردن رنگ های مختلف در لباس به همان اندازه که به سلیقه و هنر شما بستگی داره، به چندتا قوانین مهم و کاربردی هم نیاز داره تا بتونید بهترین و مناسب ترین ترکیب ها رو انتخاب کنید و یک استایل شیک و منحصر به فرد برای خودتون داشته باشید. حتی اگه گرون قیمت ترین لباس ها رو خریداری کنید اما نتونید این لباس ها رو با ترکیب رنگ درست و مناسب استفاده کنید، مطمئنا استایل خوب و جذابی هم نخواهید داشت! پس لازمه قبل از خرید کردن با قوانین مربوط به ست کردن رنگ لباس آشنا باشید تا بتونید بهترین و مناسب ترین رنگ لباس که تناسب خوبی هم با همدیگه دارند رو انتخاب کرده و در استایلتون استفاده کنید!
آشنایی با چرخه رنگها
برای ست کردن رنگ لباس ها ابتدا باید با چرخه رنگی آشنا باشید. این چرخه رنگ برای اولین بار در قرن 18 توسط ایزاک نیوتن اختراع شد. این چرخه شامل رنگ اولیه، ثانویه، رنگ های گرم، سرد و رنگ های طبیعی یا نچرال هست.
رنگهای اصلی این چرخه شامل رنگ قرمز، زرد و آبی هست. این سه رنگ اصلی رو نمیتونیم با ترکیب دو یا چند رنگ دیگه ایجاد کنیم و معمولا سایر رنگ ها از این سه رنگ ساخته میشن.
رنگهای ثانویه ترکیبی از رنگهای اصلی هستند. یعنی زرد + قرمز رنگ نارنجی رو ایجاد میکنه. قرمز + آبی رنگ بنفش رو ایجاد میکنه و آبی + زرد رنگ سبز رو ایجاد میکنه. این رنگها که از ترکیب دو رنگ اصلی ایجاد شده اند رو رنگ ثانویه می گویند.
رنگهای سوم از ترکیب رنگ های اصلی و ثانویه ایجاد میشن و از ترکیب شدن این رنگ ها سایه های رنگی مثل سبز نعنایی، سایه های مختلف رنگ آبی، رنگ مرجانی، یاسی و ... ایجاد میشه.
رنگ های گرم شامل قرمز، نارنجی، زرد، قهوه ای و ... هستند. این رنگ ها کمک میکنند تا اندازه و سایز هر چیزی در استایل شما کوچکتر دیده بشه.
رنگ های سرد شامل آبی، بنفش، سبز و ... هستند که احساس آرامش بخش خیلی خوبی رو به همراه دارند.
رنگهای گرم و سرد
رنگهای طبیعی و نچرال شامل رنگ های خنثی و نوود هستند. این رنگ ها ساده و طبیعی هستند که کاربرد زیادی در ست کردن رنگ لباس دارند، زیرا رنگ های خنثی جزو رنگ های ساده و بی طرفی هستند که با تمام رنگ های دیگر تناسب داشته و میتونید به راحتی این رنگ ها رو با رنگ های شارپ و جذاب دیگر ست کنید.
استفاده از رنگهای مکمل
رنگ هایی مثل قرمز و سبز، آبی و نارنجی و ... رنگهای مکمل هستند که تناسب خیلی خوبی با همدیگه دارند و میتونید در ست کردن رنگ لباسهاتون از این ترکیب رنگ ها استفاده کنید. این رنگها اگرچه در چرخه رنگی در مقابل یکدیگر قرار دارند اما وقتی کنار یکدیگر قرار بگیرند ترکیب رنگ منحصر به فردی رو ایجاد می کنند. معمولا لباس های بهاری و تابستانی با ترکیب رنگ های مکمل طراحی میشن و ظاهر جذاب و متفاوتی رو برای استایل های بهاری و تابستانی ایجاد میکنند.
استفاده از رنگ های مشابه یا هم خانواده
یک روش دیگر برای ست کردن رنگ های مختلف در لباس این هست که از رنگ های مشابه و نزدیک به هم استفاده کنید. بهترین کار برای این سبک از انتخاب رنگ لباس این هست که از دو یا سه رنگ که تناژ رنگی یکسان و نزدیک به هم دارند رو انتخاب کنید و در استایلتون استفاده کنید. این مدل چیدمان رنگ لباس یک انتخاب بدون ریسک هست و در نهایت هم ترکیب خوبی رو به شما میده.
ترکیب رنگ مونوکروم یا تک رنگ
استفاده از ترکیب رنگ مونوکروم یکی از سخت ترین روش ها برای ست کردن لباس هست زیرا باید تمام قسمت های یک استایل رو از یک رنگ انتخاب کنید و خوب این کار کمی سخت خواهد بود! در این سبک بهتره از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده بشه و همچنین می تونید متناسب با فصل، یک استایل تک رنگ و جذاب داشته باشید. البته باید به این موضوع دقت کنید که رنگ های به کار رفته برای اجزای مختلف استایلتون دقیقا مشابه باشه تا ظاهر یک رنگ و زیبایی رو ایجاد کنه.
قانون استفاده از لباس طرح دار در استایل
برای انتخاب لباس یا اکسسوری طرح دار در استایلتون باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط یک مورد از استایلتون رو طرح دار انتخاب کنید تا زیبایی و جذابیت بیشتری رو برای استایلتون به وجود بیاره.
مثلا اگر کفش یا کیفی با طرح پوست حیوانات دارید، بهتره فقط یکی از این موارد رو در استایلتون استفاده کنید و سایر قسمت های استایل مثل لباس، شلوار، شال و روسری، کیف و ... رو با رنگ های که تناسب خوبی با یکدیگر و با طرح مورد نظرتون دارند انتخاب کنید. البته برای استفاده از لباس یا اکسسوری طرح دار میتونید دو مورد هم در استایلتون داشته باشید.
در انتخاب رنگ ها تعادل رو حفظ کنید
اگرچه انتخاب رنگ لباس کاملا سلیقه ای هست و شما میتونید هر رنگی رو در استایلتون استفاده کنید اما بهتره تعادل رو در انتخاب رنگ های مختلف حفظ کنید تا ترکیبی که انتخاب میشه کاملا حرفه ای و جذاب باشه.
اگر در انتخاب رنگ متاسب شک دارید، به سراغ رنگهای خنثی بروید
بعضی از افراد ترجیح میدهند که از رنگهای خنثی و طبیعی در استایلشون استفاده کنند. این انتخاب کاملا هوشمندانه هست و همیشه یک ترکیب عالی و زیبا رو برای شما ایجاد می کنه. این گزینه بهترین کار در زمان هایی هست که در انتخاب رنگ مناسب شک دارید اما دوست دارید بهترین چیدمان رو در استایلتون داشته باشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/167088/ست-کردن-رنگ-های-مختلف-در-لباس
بستن   چاپ