آریا بانو
عضو حزب اراده ملت:
تاکید بر توانمندسازی و نخبه‌پروری زنان از رساندن آنان به قدرت اهمیت بیشتری دارد
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 09:28:28
ایسنا - زنان
آریا بانو - عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران گفت: زنان به عنوان نیروهای پاکدست‌تر می‌توانند با برخورداری از برنامه‌های کارآمد و به‌دور از فساد، جریان توسعه‌ی درون‌زا و پایدار را پیش ببرند.

زهره رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب سند راهبرد زنان در حزب اراده ملت، اظهار کرد: سند راهبردی زنان حاما بیانگر این است که این حزب با چه رویکردی به حوزه زنان می‌نگرد و برای چشم‌انداز مطلوب چه برنامه‌ای پیشنهاد می‌کند و این یک ضرورت است؛ چرا که ما مصمم هستیم رویکرد خود به مسائل زنان، توصیف وضعیت، آسیب‌شناسی، چشم‌انداز، راهبردهای درون و برون تشکیلاتی برای نیل به این چشم‌انداز را برای خود و مخاطبان خود هرچه شفاف‌تر بیان کند.
وی افزود: این سند، برنامه عمل حزب در حوزه زنان است و هر اقدامی در حوزه زنان، ذیل این سند قابل تعریف و تفسیر است. در عین حال ما کنش خود در حوزه زنان را صرفاً محدود به تکمیل این سند و ارائه نسخه نهایی نکرده‌ایم، بلکه از همان روزهای آغازین پس از تدوین سند، برای عملیاتی کردن راهبردهای آن از جمله توسعه تشکیلاتی و افزایش مشارکت زنان گام عملی برداشتیم.
مسئول کارگروه سند راهبردی زنان حزب اراده ملت با بیان اینکه زنان به دلایل مختلفی همچون کمتر آلوده شدن‌شان به آفت فساد و ناکارآمدی، قادرند تا بازی دیگری را عرصه سیاست رقم بزنند، ادامه داد: ما فکر می‌کنیم آنها در سپهر سیاست، می‌توانند کفه مشارکت را نسبت به رقابت سنگین‌تر کنند. آنها می‌توانند دغدغه‌ی توانمندسازی فراگیر را جایگزین جاه‌طلبی‌های انحصاری و شخصی کنند. می‌توانند به جای رویکرد تبعیض و استثمار، نگاه برابری‌خواهانه را جایگزین کنند. ما تصور می‌کنیم زنان نیروهای موجّهی هستند تا به جای عزت و غرور مبتنی بر سیاست‌های جنگ‎طلبانه، قهری، حذفی و منازعه‌جو این ارزش‌ها را بر مدار آشتی، صلح، گفت‌وگو و مدارا بنا کنند.
رحیمی تاکید کرد: زنانی با چنین رویکردهایی می‌توانند گره‌های کور عرصه‌های سیاسی را باز کنند. ما فکر می‌کنیم زنان به عنوان نیروهای پاکدست‌تر می‌توانند با برخورداری از برنامه‌های کارآمد و به دور از فساد جریان توسعه‌ی درون‌زا و پایدار را پیش ببرند. اگر چنین نباشد و زنان ما هم بخواهند بر همان مسیر و روش‌های رایج و آزموده شده حرکت کنند، فرقی بین زن و مرد نیست و ما نیز تأکیدی بر جنسیت نداریم. چون از هیچکدام نمی‌توان انتظار گشایشی را داشت و بی‌تردید چنین نگاهی از سوی ما آرمان‌های برابری‌خواهانه را مخدوش نخواهد کرد.
وی با اشاره به اجزای سند راهبردی زنان حزب اراده ملت ایران، گفت: این سند پس از مقدمه کوتاهی به معرفی الگوهای تربیتی در حوزه زنان می‌پردازد. موانع مشارکت زنان و همینطور چشم‌انداز مطلوب جامعه زنان را معرفی می‌کند. مطالبات زنان را باتوجه به دهک‌های اقتصادی و اجتماعی بیان می‌کند که یکی از نقطه قوت‌های سند است. در نهایت به ارائه راهبردهای درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی برای پیمودن این مسیر می‌پردازد. آنچه که ما در تشکیلات باید انجام بدهیم، و آنچه که در بطن جامعه و در لایه‌های تصمیم‌گیرنده‌ی فعلی، باید پیگیرشان باشیم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما بیش از اینکه برای رساندن زنان به کرسی‌های قدرت تلاش کنیم، بر توانمندسازی و نخبه‌پروری زنان در جامعه تاکید داریم، اظهار کرد: این کار شاید در عمل اولویت بسیاری از کنشگران سیاسی نباشد اما بخشی از همراهان ما در تدوین و اصلاح این سند مردان هستند و ما هیچ تفکیک جنسیتی برای جمع‌آوری نظرات نداشتیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/167106/تاکید-بر-توانمندسازی-و-نخبه‌پروری-زنان-از-رساندن-آنان-به-قدرت-اهمیت-بیشتری-دارد
بستن   چاپ