آریا بانو
"هندسه موج" علیرضا پنجه‌ای آماده نشر / رمان "از ما شدگان" و داستان جنگ جهانی در رشت
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 09:29:14
آریا بانو - علیرضا پنجه‌ای یک مجموعه شعر آماده انتشار دارد و مشغول نوشتن رمان "از ما شدگان" است.


سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، علیرضا پنجه‌ای شاعر و منتقد ادبی که کتاب "هندسه موج" را آماده انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: این کتاب حاوی حدود 65 شعر با مضامین عاشقانه، عرفانی، غنایی، سیاسی و اجتماعی است. این سروده‌ها شعرهای منثور هستند و از گونه‌های دیداری بهره برده‌ام؛ این دفتر بر پاشنه شعرهای زبان محور می‌چرخد.
او افزود: چاپ کتاب "هندسه موج" در مرحله انعقاد قرارداد است و امسال نشر خواهد یافت اما چون قرارداد بسته نشده، بهتر است عنوان ناشر اعلام نشود.
پنجه‌ای با این توضیح که مجموعه شعر "از خویش می‌دوم" نیز برای نخستین بار امسال توسط نشر هرمز در نمایشگاه کتاب عرضه شد، ادامه داد: این کتاب 140 صفحه‌ای هم‌چون دیگر اشعارم مضمون عرفانی، غنایی، اجتماعی و سیاسی دارد. البته جنبه‌های عرفانی بن‌مایه‌های اخیر کارهایم را دربرمی‌گیرد.
او اضافه کرد: نزدیک به سه‌هزار صفحه شعر دارم که باید مجموعه شوند. مدتی است این اشعار را تایپ می‌کنم و به مرور در قالب چند کتاب منتشر خواهند شد. وقتی کارها متعدد می‌شوند مجموعه کردن آن نیز دشوارتر است.
پنجه‌ای که این روزها رمانی با عنوان "از ما شدگان" را در دست نگارش دارد، تصریح کرد: داستان این رمان که بیش از 300 صفحه است به جنگ جهانی برمی‌گردد. ماجرای خانواده‌ای که در جنگ جهانی در رشت و حومه آن زندگی می‌کنند. برای نوشتن این اثر تحقیقات میدانی داشتم. از سال 2016 تا 2018 به کشورهای چون باکو، قفقاز، روسیه، گرجستان و ترکیه به مناطق قدیمی به ویژه آن‌هایی که متعلق به 100 سال پیش هستند سفر کردم.
علیرضا پنجه‌ای شاعر، روزنامه‌نگار، نظریه‌پرداز، منتقد ادبی و سردبیر دوهفته‌نامه "دوات" است. او یکی از بنیان‌گذاران خانه فرهنگ گیلان است.
" سوگ پائیزی"، "همنفس سروهای جوان"، "آن سوی مرز باد"، "برشی از ستاره هذیانی"، " گزینه شعر گیلان"، شرح حال و شعرهای دهه شصت 54 شاعر نوپرداز گیلانی، "عشق اول"، "پیامبر کوچک"، "شب هیچ وقت نمی‌خوابد"، "کوچه چهرزاد"، "عشق همان اویم است" و "تو را به اندازه تو دوست دارم" از آثار انتشار یافته پنجه‌ای محسوب می‌شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/167114/"هندسه-موج"-علیرضا-پنجه‌ای-آماده-نشر---رمان-"از-ما-شدگان"-و-داستان-جنگ-جهانی-در-رشت
بستن   چاپ