آریا بانو
دختری 18 ساله‌ام و مدام در خانه حوصله‌ام سر می‌رود
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 09:30:03
آریا بانو -
دختری 18 ساله‌ام و مدام در خانه حوصله‌ام سر می‌رود
٩٨
٠
خراسان / دختری 18 ساله‌ام و مدام در خانه حوصله‌ام سر می‌رود
چند نکته را لازم است که با توجه به نکات مطرح شده در پیام‌تان در نظر بگیرید.
خودتان را مقایسه نکنید
اول این‌که خودتان را با خود مقایسه کنید نه با دیگران. درباره این‌که می‌گویید دوستانم مدرسه می‌روند و مشغول درس خواندن هستند ولی من مدرسه نمی‌روم و این موضوع ناراحتم می‌کند، باید توجه داشته باشید که ترک تحصیل شما، حتما و لزوما یک انتخاب بوده که شما انجام داده‌اید و این مسئله با انتخاب دوستان شما که مدرسه رفتن است، قابل قیاس نیست. پس می‌توانید به انتخاب خود احترام بگذارید و مسئولیت انتخاب‌تان را بپذیرید و مرتب به خود گوشزد کنید که من این را انتخاب کردم و این دلخواه من بوده است و لازم است به واسطه این انتخاب احساس خود را خوب نگه دارید. البته اگر به این نتیجه رسیدید که انتخاب‌تان برای ترک تحصیل اشتباه بوده است، طبیعتا راه برگشت باز است و فقط ممکن است سختی‌های بیشتری داشته باشد(مثلا مدرسه شبانه بروید و ... ) بنابراین جلوی ضرر را هرچه زودتر بگیرید، منفعت برای‌تان خواهد داشت.
چرا به علایق‌تان نمی‌پردازید؟
دومین نکته درباره این که می‌گویید در خانه حوصله‌ام سر می‌رود؛ می‌توانید بر اساس علاقه و توانمندی‌های خود فهرستی تهیه کنید و از آن فهرست یک فعالیت را انتخاب و شروع به انجام دادن آن کار کنید. مثلا شما به کار هنری یا ورزش علاقه دارید، پس برنامه‌ریزی می‌کنید و در چند گام که شامل انتخاب آن فعالیت مدنظر، راه‌های رسیدن به آن، ارزیابی سود و زیان آن، اقدام عملی و انجام آن فعالیت است، می‌پردازید. در این صورت می‌بینید که حس و حال‌ و روحیه‌تان تغییر می‌کند و احساس مفید بودن خواهید کرد.
کلافه شدن فقط وقت‌تان را هدر می‌دهد
نکته آخر هم این‌که هر فردی در این عالم، وظیفه و رسالتی دارد و وظیفه شما قطعا با دوستان‌تان متفاوت است. بنابراین با انجام رسالت خود در زندگی می‌توانید شادابی و آرامش را تجربه کنید. بنابراین کلافه شدن فقط وقت شما را هدر می‌دهد و موفقیت را از دسترس‌تان دور خواهد کرد و نباید به خاطر این بهانه، دست از تلاش بردارید.
نویسنده : رمیسا ایزدپناه | کارشناس ارشد روان شناسی

http://www.banounews.ir/fa/News/167117/دختری-18-ساله‌ام-و-مدام-در-خانه-حوصله‌ام-سر-می‌رود
بستن   چاپ