آریا بانو
دکوراسیون منزل سیاه و سفید حورا و علی را ببینید
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 15:47:13
آریا بانو -
دکوراسیون منزل سیاه و سفید حورا و علی را ببینید 16
k ١.٥
٠
چیدانه / این نکته طبیعی است که بعد از گذشت چند سال دکوراسیون منزل به نظر یکنواخت و خسته کننده برسد. در این شرایط افراد خانه با توجه به بودجه، علایق و انتظاری که از تغییر دکوراسیون منزل خود دارند، سعی می‌کنند بهترین نتیجه را بر جای بگذارند. شاید شما هم تصور کنید که برای این تغییر باید سهم زیادی از پس اندازتان را کنار بگذارید، ولی حقیقت این است که همیشه هم بعد از تغییر دکوراسیون قرار نیست هزینه زیادی متحمل شوید.
در این مطلب می‌خواهیم کمی شگفت زده‌تان کنیم. خانم حورا علوی برای تغییر دکوراسیون منزل در شهر قم تلاش بسیاری کرده است و توانسته با صرف هزینه کم و بازسازی وسایل، طراحی داخلی منزل خود را دگرگون کند. پس حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
خانه حورا و علی در یک نگاه
تعداد افراد ساکن:3 نفر
شغل خانم خانه: گرافیست/ شغل همسر: فروش خودرو
موقعیت شهر: قم
متراژ فضا: 105 متر مربع
سال ساخت: 1393
طبقه دوم
ملک شخصی
تعداد اتاق خواب: 2 خوابه
تعداد سرویس بهداشتی: 1 عدد
سبک دکوراسیون: مدرن
رنگ‌های غالب: سفید، سیاه و طوسی
طراح: حورا علوی، خانم خانه
مدت زمان طراحی داخلی: یک سال
بازسازی وسایل: تمام وسایل رنگ آمیزی شده توسط خانم خانه، تمامی درب‌های اتاق کمد دیواری‌ها رنگ شده
هزینه تغییر دکوراسیون منزل: با مبل، پرده، لوستر و وسایل دکوری 10 میلیون تومان
فضای مورد علاقه: سالن پذیرایی
داستان خانه سفید و سیاه ما
داستان از اینجا شروع شد که ما خانه خریده بودیم و دیگر نمی‌توانستیم برای خرید وسایلی که همیشه دلمان می‌خواست هزینه بالایی کنیم. علاقه ما دکوراسیون سبک مدرن و مینیمال بود و عاشق رنگ مشکی، طوسی و سفید. خودمان دست به کار شدیم. دست به کار فکر، تغییر، ایده، و بازسازی وسایلی که داشتیم. با یک پسر بچه بازیگوش بسیار کار سختی بود و واقعا طاقت فرسا! خانه ما مثل همه خانه‌های دیگر بود. کابینت‌ها به رنگ ناهماهنگ و کم جا با دستگیره‌های طلایی جیغ، در‌های کمد و اتاق‌ها قهوه‌ای با دستگیره‌های شلوغ، به طور کلی رنگ قهوه‌ای بیشتر فضای خانه و اتاق‌ها را پوشانده بود.
تمام در‌ها و کابیت‌ها را با رنگ تغییر دادیم. کار سختی بود، ولی انجامش دادیم. آقای خانه بیشتر ساعات سر کار بود و بیشتر این مسئولیت بر عهده خودم بود. من حتی تا دستگیره‌های طلایی کابینت‌ها را مشکی کردم. حتی کابین سرویس بهداشتی صاحبخانه قبلی به رنگ صورتی بود و آن را هم با رنگ تغییر دادیم.
به طور کلی رنگ آمیزی برای من لذت داشت و این کار را دوست داشتم. بعد از سفید کردن تمام قهوه‌ای ها، بنفش‌ها و صورتی‌ها نوبت رسید به وسایل خانه که به رسم جهیزیه 7 ساله شده بودند. همه لوازم جهیزیه من به رنگ قهوه‌ای سوخته بودند چیزی که آن زمان به روز بود. ولی الان آن رنگ را اصلا دوست نداشتیم. از آنجا که سبک طراحی آن‌ها ساده و شیک بود با یک تغییر رنگ کاملا به روز می‌شدند. هزینه رنگ آمیزی انجام شده توسط آقای نقاش بسیار بالا بود و حدودا با خرید لوازم نو برابری می‌کرد.
از آنجایی که تجربه خوبی از رنگ کردن‌های قبلی به دستم آمده بود، رنگ کردم وسایل خانه را هم خودم شروع کردم و همه را به رنگ سفید در آوردم از جمله میز نهار خوری، صندلی‌های نهار خوری، سرویس خواب، میز جلو مبلی و میز کامپیوتر. دستگیره‌های سرویس خواب را هم عوض کردیم. خانه مان خیلی روشن و دلباز شد و فقط دو مشکل وجود داشت: کمبود فضای نگهداری کابینت‌ها و مبل‌هایی که یا باید خودشان یا روکش و پارچه رومبلی شان را تعویض می‌کردیم.
برای مشکل اول در سمساری‌ها و سایت‌های آگهی فروش وسایل گشتم و یک کنسول دو و نیم متری قدیمی پیدا کردم. آن را با مبلغ 100 هزار تومان خریدیم، بازسازی و رنگش کردم و برای به روزتر شدن کنسول در‌های آن را کمی تغییر دادم. این میز کنسول مقدار زیادی از کمبود جای آشپزخانه مان را پر کرد و توانستیم اکثر ظرف و ظروف را در آن بچینیم. سپس دو سه تا کابینت هم اضافه کردیم.
از آنجا که هزینه خرید مبل‌های گران قیمت را هم نداشتیم و روکش مبل‌ها هم قیمت خرید یک دست کامل می‌شد، یک نیم ست تهیه کردیم و از مبلمان خودمان هم، چون بسیار دوستشان داشتیم و راحت بودند، در کنار آن‌ها استفاده کردیم. دیوار اتاق خواب و یکی از دیوار‌های نشیمن را هم با روش پتینه و بافت دار کردن رنگ کردیم و از نظر خودمان زیبا شد.
در نهایت همه چیز با هم هماهنگ بود و این هماهنگی و تغییر با هزینه‌ای شاید حدود 300 هزار تومان انجام گرفت. هنر دکوراسیون داخلی خانه آن بود که با هزینه بسیار پایین همه چیز تغییر کرد و بسیاری از وسایل ترند سال شد.
اکسسوری‌های چوبی و فلزی
ابتدا تلاشمان بر این بود تا به خاطر وجود پسر بازیگوش من که احتمال شکستن هر چیزی وجود داشت، تمام لوازم دکوری یا از جنس فلز باشد یا چوب. ما در انباری پدرهایمان گشتیم، هر چیز دور ریختنی و اضافی را جلو کشیدیم و روی آن کلی فکر و ایده پیاده کردیم.
گلدان‌های گل گلی، کتاب‌های قدیمی محکم، قاب‌های طلایی، قاب‌های چوبی قدیمی، شمعدان‌های قدیمی و حتی شمعدان جهیزیه مادر شوهرم که دیگر به آن نیازی نداشتند، میزی که می‌خواستند آن را از خانه بیرون ببرند و لوازم بسیار دیگری را با بازسازی، رنگ و ایده دوباره به خانه خود آوردیم و در حال حاضر هم از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
در نهایت رسیدیم به لوستری که سال‌ها عکسش را دیده بودم و آرزویش را داشتم. برای خردید این مدل لوستر همه جا را گشتیم. این مدل یا هزینه خرید بالایی می‌خواستند، یا کوچک بودند و یا این گونه که مد نظر داشتیم پیدا نمی‌شد. تا اینکه یک روز بعد از کلی گشتن با توجه به عکس‌هایی که به فروشنده نشان داده بودیم، از انبار برای ما این لوستر بدون گوی، لامپ، سرپیچ و زنجیر را پیدا کرد. آن را به خانه آوردیم، در موردش فکر کردیم و سپس لوازم مورد نیازش را تهیه کردیم. ایده می‌دادیم و اجرا می‌کردیم و اگر به دلمان نمی‌چسبید خراب می‌کردیم و دوباره کار را از سر می‌گرفتیم.
این افکار لذت داشت و با وجود من اخت شده بود. حتی صندلی خرابی گوشه خیابان ببینم برایش کلی طرح می‌ریزم مثل صندلی‌هایی که گهگاهی می‌بینیم نگهبان‌ها روی آن نشسته اند و یا کمد و کشویی که گوشه خیابان انداخته شده اند. هنر بازسازی وسایل لذت بسیاری دارد، ایده‌های مختلفی را پیاده کنی تا بالاخره به دلت بنشیند.
لوازم و وسایل در دکوراسیون نشیمن خانه حورا و علی
مبلمان: یک دست قدیمی از یافت آباد و یک نیم ست به قیمت 3 میلیون تومان از برند ایران چوب
میز تلویزیون: 350 هزارتومان، ساخته کابینت ساز
میز جلو مبلی: خرید قدیم از محله یافت اباد
میز و صندلی غذاخوری: خرید قدیم از محله یافت اباد
لوستر: 400 هزار تومان، کلینیک نخل، گوی‌ها و لامپ‌ها نصب شده و تغییر داده شده
آباژور: 100 هزار تومان از برند ایکیا، خرید اینترنتی
لوازم دکوری: یک میلیون تومان از برند ایکیا، گالری کاکتوس و خرید‌های اینترنتی
بوفه قدیمی: 100 هزار تومان خریداری شده و رنگ و بازسازی شده از سایت دیوار
فرش: 1.2 میلیون تومان فرش نقش کهن اصفهان، فرش ایکیا 300 هزار تومان
گیاهان و گلدان ها: 300 هزار تومان
پرده: پرده پارمیس خیابان مولوی، یک میلیون تومان
دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن
سرویس خواب: از قبل رنگ آمیزی شده
لوازم دکوری: متفرقه
تشک: برند رویا
روتختی: خرید اینترنتی
کابینت سفید در دکوراسیون آشپزخانه قم
کابینت: تغییر داده شده و بعضی قسمت‌ها رنگ آمیزی
یخچال: برند سامسونگ
ماشین لباسشویی: برند ال جی
ماشین ظرفشویی: برند پاکشوما
صندلی اپن: دستساز
لوازم دکوری: متفرقه
ظروف: چینی زرین
کدام یک از وسایل و خدمات جدید برای دکوراسیونتان مشکلی داشته یا شما بسیار از آن راضی هستید؟
من خرید اینترنتی زیادی انجام می‌دهم. مبل را هم اینترنتی خریدم با اینکه از شرکت معتبر خریداری کردیم، ولی توصیه می‌کنم حتما کار نهایی را ببینید و چک کنید.‌ای کاش که برمی گشتم وحضوری خرید می‌کردم و از این مورد پشیمانم. روکشی که دوست داشتم را اشتباهی کاور کردند و من مجبور شدم با یک پارچه مبل تک نفره خودم آن را بپوشانم.
توصیه حورا: برای بازسازی وسایل فکر کنید
تمام وسایل اطراف ما از هزاران ایده و فکر پر هستند و به هزار روش گوناگون تغییر می‌کنند. فقط باید لحظاتی به آن خیره شویم و ببینیم دوست داریم چه شکلی داشته باشد یا برای چه منظوری استفاده شود، خاطره بازی کنیم و داستانش را در بیاوریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/167209/دکوراسیون-منزل-سیاه-و-سفید-حورا-و-علی-را-ببینید
بستن   چاپ