آریا بانو
پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس برای درگذشت ناصر امامی
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 19:17:59
آریا بانو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی پیامی در گذشت ناصر امامی؛ استاد و ادیب و روزنامه نگار برجسته و نام آشنای دیار فارس را به جامعه فرهنگی و به ویژه خانواده ایشان تسلیت گفت.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی گفت: هر گاه اشعار مرحوم ناصر امامی که سال‌های بسیاری را با تخلص "فریاد" به گوش جان می‌شنویم و می‌خوانیم بر این باوریم که ادبیات و اندیشه ایشان دارای تاثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ داشته و شناسنامه آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز اندوه از فقدان این استاد نام آشنای شعر و ادب که در خانواده‌ای اصیل و سرشناس از اهالی شیراز چشم به جهان گشوده و از نواده‌های شیخ مفید، صاحب تذکره "مرات الفصاحه" است، گفت: آثار و فعالیت‌های فرهنگی او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین صرف کرد و به عنوان دبیر انجمن شعر "صائب" در تهران فعالیت داشت و در معاونت فرهنگی بیمارستان قلب کوثر شیراز نیز در راه اشاعه زبان و ادب پارسی گام‌های موثری برداشت.
سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: جای خالی این ادیب فرزانه برای همیشه در شیراز و فارس احساس می‌شود و این ضایعه اسفناک را به بازماندگان آن ادیب، جامعه هنرمندان، شاعران، نویسندگان و مسئولان و پرسنل بیمارستان قلب کوثر شیراز تسلیت عرض می‌دارم و از خدای متعال امیدوارم روحش را قرین آمرزش و آرامش ابدی نماید و بتوانیم در آیین تشییع و یادبود آن زنده‌یاد که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد، لحظاتی از تمام داشته‌هایش را در پیش چشم مرور کنیم.
گفتنی است؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس چندی پیش در نشستی صمیمی با اهدای لوح کاشی هفت رنگ شیراز مزین به سیاه مشق مصرع "در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند" از حافظ با خط استاد مجید چیزفهم، از این شاعر پیشکسوت شیرازی تقدیر کرد.
استاد ناصر امامی، متولد ٣١ فروردین ١٣١٧ در شیراز است. در خانواده ای روحانی به دنیا آمده و دارای شخصیتی لطیف با ذوق ادبی است. او به عنوان شاعر، نویسنده و روزنامه نگار فارسی توانسته جایگاه ویژه ای را در بین اهالی فرهنگ، ادب و هنر فارس از آن خود نماید. تازه ترین اثر این شاعر شیرازی با نام؛ مجموعه شعر "باران خاطرات؛ زیر چتر 75 سالگی" است و در برگیرنده گفتگو های شاعرانه و مناظره منظوم با ٥٤ شاعر بلندآوازه کشور است که در اصطلاح ادبی "اخوانیات" نامیده می شود و از دیگر کتب منتشر شده او می توان به صدای پای مهتاب/ ١٣٨٣/ انتشارات نوبد؛ یک دریا مروارید / ١٣٨٧ / انتشارات نوید؛ به سوی فردایی بهتر / ١٣٩٠؛ یکسال شور و عشق و دانایی / ١٣٩١؛ مرواریدهای غلطان/ ١٣٩٣ / انتشارات نوید/ با خط بریل جهت نابینایان اشاره داشت.
یادش گرامی و روحش شاد باد...
الهه بهرامی

http://www.banounews.ir/fa/News/167220/پیام-تسلیت-مدیرکل-فرهنگ-و-ارشاد-فارس-برای-درگذشت-ناصر-امامی
بستن   چاپ