آریا بانو
در بسته اجتماعی امروز ایسنا بخوانید
از "ماجرای آنتن‌فروشی به پزشکان" تا "شروط پلیس برای حیات شبانه در تهران"
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 19:24:58
آریا بانو - معرفی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، شرط پلیس برای تداوم حیات شبانه در تهران، تداوم رگبار و رعد و برق در تهران و برخی مناطق کشور و... از جمله مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه 19 خردادماه آمده است که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
استعفای دو فرماندار استان تهران برای شرکت در انتخابات مجلس
استاندار تهران از استعفای دو فرماندار پردیس و قدس برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
علت بوی نامطبوع در بخشی از "اسلامشهر" چیست؟
رئیس شورای شهرستان اسلامشهر درباره تصاعد بوی نامطبوع و آزاردهنده در بخشی از شهر اسلامشهر، گفت: محیط زیست شهرستان نیز در حال پیگیری این موضوع هستند و احتمال بر این است که فاضلاب یکی از کارخانه‌ها عامل اصلی این بو باشد. این بو خصوصاً در تابستان برای ساکنان آن منطقه بسیار آزاردهنده است.
هزینه 400 هزار تومانی برای ایاب و ذهاب مدیران شهرداری با وجود داشتن خودروی در اختیار!
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از واریز 400 هزار تومان به حقوق مدیران شهرداری بابت ایاب و ذهاب در حالی که خودرو در اختیار دارند، گلایه کرد.
از یک تخلف عُرفی تا ماجرای آن تن‌فروشی به پزشکان
"آن تن‌فروشی به پزشکان، دقیقه‌ای 1.5 میلیون"، "قراردادهای آن‌چنانی صداوسیما با پزشکان "، "رپورتاژ آگهی‌های سلامت" و… عباراتی هستند که این روزها فضای مجازی را پر کرده و اما و اگرهای زیادی را درباره تبلیغات حوزه پزشکی به دنبال داشته است.
هدف از ایجاد "قرارگاه" در سازمان غذا و دارو با فرماندهی وزیر بهداشت
وزیر بهداشت امسال را یکی از سخت‌ترین سال‌های بعد از انقلاب و با هجمه‌های اقتصادی بسیار خواند و درباره ایجاد قرارگاه در سازمان غذا و دارو گفت: اولین هدف از ایجاد قرارگاه این بود که با سرعت بیشتر و با آرایشی مناسب‌تر در مقابل هجمه‌ها عمل کنیم و خود نیز فرماندهی این قرارگاه را بر عهده گرفتم و با تمام اختیاراتم به عنوان وزیر بهداشت در این عرصه عمل می‌کنم.
بیماری که دیگر مخصوص پولدارها نیست!
دبیر انجمن روماتولوژی ایران با تشریح علل ابتلاء به بیماری نقرس، گفت: علی رغم تصورات قدیمی مبنی بر اینکه این بیماری مخصوص پولدارها است، ابتلاء به آن تنها محدود به مصرف گوشت نبوده و به طور کلی مصرف بیش از اندازه هر نوع ماده پروتئینی می‌تواند سبب افزایش اسید اوریک خون شود.
چرا «بیمه اعتیاد» در کشور ناکام ماند؟
حدود 9 سال پیش که «بیمه اعتیاد» همزمان با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در این قانون گنجانده شد، قرار بود تا باری از دوش معتادان کم‌بضاعت برای شروع درمانشان بردارد؛ روندی که اگرچه خیلی زود به‌دنبال حذف این بیمه از ردیف بودجه امسال متوقف شد، اما در زمان اجرا نیز با مشکلاتی نظیر عدم نگاه تخصصی به همه جنبه‌های درمان معتادان دست و پنجه نرم می‌کرد.
تسریع و تسهیل بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد که سازمان تأمین اجتماعی از هیچ تلاشی برای تسریع و تسهیل بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران دریغ نخواهد کرد.
ساخت پارک بانوان در تمامی شهرستان‌های تهران
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران بر ساخت پارک بانوان در تمامی شهرستان‌های استان تاکید کرد و در عین حال گفت: عملکرد دستگاه‌های استانی در خصوص نحوه هزینه کرد تخصیصی در حوزه بانوان قابل قبول نیست.
هشدار در مورد تأثیر سریال‌های تلویزیونی در بازتولید خشونت
ماه رمضان از جمله ماه‌هایی است که همواره به اذعان پلیس میزان وقوع جرایم در آن کمتر از دیگر ماه‌ها و ایام سال است، امسال اما به مناسبت این ماه سریال‌هایی از تلویزیون پخش شد که به گفته یک روانشناس می‌تواند مروج خشونت و سبب بازتولید خشونت و وقوع برخی جرایم در جامعه باشد.
کدام سربازها حقوق یک و نیم تا دو میلیون تومانی می‌گیرند؟
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به افزایش حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد گفت: با توجه به افزایش حقوق صورت گرفته، فرصت خوبی است که مشمولان غایب تحت پوشش کمیته امداد نیز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
آخرین آمارها از حریق محیط زیست کشور / تهران رکورددار حریق‌ها
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته 218 هکتار از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست طعمه حریق شده است، عوامل اصلی آتش‌سوزی‌ها را تشریح کرد.
تداوم رگبار و رعد و برق در تهران و برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم رگبار و رعد و برق در تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی امروز و فردا (19 و 20 خرداد)، در عین حال از خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.
سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد
سخنگوی دولت از تعیین سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهوری خبر داد.
افزایش مدارس مجری طرح «جایگزینی مشق شب» در سال تحصیلی جدید
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح جایگزینی مشق شب با تکالیف مهارتی اعلام کرد که این طرح از سال تحصیلی گذشته و در راستای پرورش خلاقیت دانش آموزان پایه‌های اول تا سوم ابتدایی به اجرا در آمد و در سال تحصیلی جدید نیز با شمولیت مدارس بیشتری ادامه می‌یابد.
همچنین پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه 19 خرداد و تا لحظه مخابره این گزارش به شرح زیر است:
از یک تخلف عُرفی تا ماجرای آن تن‌فروشی به پزشکان
شروط پلیس برای تداوم حیات شبانه در تهران
توصیه‌هایی برای زندگی سالم
هشدار در مورد تأثیر سریال‌های تلویزیونی در بازتولید خشونت
آخرین آمارها از حریق محیط زیست کشور / تهران رکورددار حریق‌ها
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/167237/از-"ماجرای-آنتن‌فروشی-به-پزشکان"-تا-"شروط-پلیس-برای-حیات-شبانه-در-تهران"
بستن   چاپ