آریا بانو
ساده ترین بی دقتی هایی که باعث آسیب پوست می شوند!
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 20:41:13
آریا بانو -
ساده ترین بی دقتی هایی که باعث آسیب پوست می شوند!
٠
٠
منودلیار / معلوم است که همه ما عاشق پوست صاف، درخشان و سالم هستیم و برای مراقبت از پوست مان هر کاری انجام می دهیم! از انواع ماسک و اسکراب و کرم و سرم استفاده می کنیم تا پوست مان تمیز بماند و به خوبی تغذیه شود؛ بدون پاک کردن آرایش به رخت خواب نمی رویم و می دانیم که باید تحت هر شرایطی کرم ضد آفتاب بزنیم؛ اما گاهی پیش می آید که ساده ترین بی دقتی ها باعث آسیب به پوست می شوند که شاید خود ما هم از آن ها خبر نداشته باشیم. همیشه با خودمان فکر می کنیم افرادی که پوست سالم و صاف دارند، ژن خوب دارند و ما شانس نداشته ایم که پوستمان گاهی پوسته پوسته و لک می شود! امروز قرار است در مورد مراقبت از پوست و آسیب هایی که به این بافت نازک وارد می شود بیشتر بدانیم.
پوست سالم به مسائل مختلفی مثل ژنتیک، سبک زندگی، تغذیه و نحوه مراقبت از آن مرتبط است؛ بنابراین اگر دوست داری پوست سالم و سرحالی داشته باشی باید به همه فاکتورها توجه کنی و به طور ناخودآگاه هم به آن آسیب وارد نکنی. دوست داری بدانی کدام بی دقتی ها باعث آسیب ناخواسته به پوست می شوند؟
1- بی توجهی به گردن و سینه:
تصور کن سال های متوالی به طور منظم به تمام صورتت کرم ضد آفتاب زده ای؛ اما فراموش کرده ای گردن و دست ها را با این کرم ضروری بپوشانی و همیشه پوست این نواحی را در مقابل آفتاب تنها گذاشته ای. همیشه به پوست صورتت کرم های ضد پیری و سرم های جوان کننده زده ای اما هیچ توجهی به پوست گردن، سینه و دست ها نداشته ای! همه آلودگی های هر روزه را از روی پوست صورت پاک کرده ای اما در فاصله دوش گرفتن ها به فکر تمیزی گردن و سینه نبوده ای! خب طبیعی است که پوست این نواحی آسیب می بیند و در معرض پیری زودرس قرار می گیرند و دچار لک و چین و چروک می شوند. اگر دوست داری پوست سالم و جوانی داشته باشی، بهتر است از پوست این نواحی هم مثل صورت مراقبت کنی.
2- فراموش کردن تمیز کردن چیزهایی که با پوست در ارتباط هستند:
برای داشتن پوست سالم، تمیز کردن پوست و شستن آن کافی نیست! باید تمام چیزهایی که با آن در ارتباط هستند هم پاک و تمیز باشند. تلفن همراه، عینک آفتابی، رو بالشی، برس ها و پدهای آرایشی و…، همه و همه باعث آلوده شدن پوست می شوند. محدوده زیر عینک که روی بینی قرار می گیرد، یکی از آلوده ترین محیط هاست و بی توجهی به نظافت عینک منجر به بسته شدن منافذ پوست این ناحیه می شود. حداقل هفته ای یک بار رو بالشی ات را تعویض کن و همیشه برس ها و پد های آرایشی را تمیز کن تا اجازه رشد باکتری ها در آن ها را ندهی. پیش از این که به پوست صورتت دست بزنی دست هایت را خوب بشور.
3- رعایت برنامه مراقبت از پوست مداوم اشتباه:
هر منطقه جغرافیایی، آب و هوا و سبک زندگی به برنامه مراقبت از پوست مخصوصی نیاز دارد؛ بنابراین رعایت یک برنامه برای تمام سال و تمام شرایط کافی و مناسب نیست. آب و هوای خشک به مرطوب کردن بیشتر پوست نیاز دارد و وقتی پوست در معرض آب و هوای آلوده است باید بیشتر پاکسازی شود. استرس، کم خوابی، رژیم غذایی نامتعادل و ناسالم، همه و همه باعث آسیب پوست می شوند. بنابراین اگر پوست سالم می خواهی، باید با توجه به سبک زندگی که داری برنامه مراقبت از پوست را تغییر دهی و همواره آن را بررسی کنی.
همیشه از آرایش پاک کن، سرم های تقویت پوست و کرم های مرطوب کننده استفاده کن. بیشتر آب بخور و به صورتت آب بزن تا مرطوب شود.
4- اشتباه مسواک زدن:
بله! درست متوجه شدی! حتی مسواک هم روی پوست تأثیر دارد! خمیر دندانی که بر پوست اطراف دهان می نشیند می تواند به آن آسیب برساند. فلوراید برای پوست مضر است. برای داشتن پوست سالم بهتر است از انواع خمیر دندان استفاده کنی که حاوی مواد طبیعی هستند و پوست اطراف دهان را بعد از مسواک زدن خوب تمیز کنی.
در آینده باز هم در مورد مراقبت از پوست و ساده ترین روش ها برای داشتن پوست سالم با هم صحبت می کنیم! نباید کاری کنیم که ساده ترین بی دقتی ها هم باعث آسیب پوست ما شوند!

http://www.banounews.ir/fa/News/167240/ساده-ترین-بی-دقتی-هایی-که-باعث-آسیب-پوست-می-شوند!
بستن   چاپ