آریا بانو
مشاوره پیش از ازدواج چه اهمیتی دارد؟
يکشنبه 19 خرداد 1398 - 21:49:25
آریا بانو -
مشاوره پیش از ازدواج چه اهمیتی دارد؟
٧٩١
٢
مهر / متاسفانه یا خوشبختانه امروزه سبک زندگی و ازدواج با گذشته متفاوت بوده و معمولاً خانواده‌ها در مرحله آخر در جریان ازدواج دختر و پسر قرار می‌گیرند.
سبک ازدواج از هر نوعی که باشد چه سنتی و بر طبق آداب و رسوم و چه مدرن، آشنایی های پیش از ازدواج بایستی به قدری باشد که خانواده‌ها و دختر و پسر بتوانند به شناخت کامل و درستی از یکدیگر برسند.
آمادگی‌های پیش از ازدواج که در جلسات مشاوره به آن پرداخته می‌شود، وابسته به حقیقت بوده و برای حفظ و تداوم روابط بسیار ضروری هستند. اهمیت مشاوره پیش از ازدواج آن هنگام روشن می شود که دختر و پسر به شناخت درستی از یکدیگر رسیده و با چشمانی باز به قبول یا رد ازدواج می پردازند.
در جلسات مشاوره پیش از ازدواج که معمولاً یک یا دو جلسه یا بسته به نیاز ممکن است بیشتر باشد، ضمن انجام تست های متفاوت مشاور سعی می کند تا زندگی آینده دو نفر را براساس ویژگی‌های شخصیتی آنها توضیح داده و مسیر پیش رو را برای آنها روشن کند.
مشاوره پیش از ازدواج همچنین کمک می کند تا خانواده ها نیز شناخت درستی از یکدیگر پیدا کرده و افراد براساس احساس و بدون دقت تصمیم گیری نکنند. در جلسات مشاوره دو طرف بدون نگرانی و استرس به ذکر رویاها و اهداف شان از زندگی پرداخته و باعث می شود تا هم دختر و هم پسر به صورت کاملاً منطقی با مسائل برخورد نمایند.
از آنجایی که ما های مورد توجه افراد ممکن است سطحی بوده و یا یک یا تعدادی از آنها پیش از ازدواج در مرکز توجه قرار گیرد، مشاوره قبل از ازدواج کمک می کند تا افراد مجموعه ی عوامل شناختی را بررسی کرده و با در نظر گرفتن مجموعه ی عوامل نسبت به انتخاب صحیح اقدام نمایند.
مشاوره خانواده در چه زمینه‌هایی کمک می‌کند؟
مشاوره خانواده می تواند در عبور از گذرگاه های حساس زندگی، گذراندن تحولات بزرگ و نیز درمان بیماری‌ها و مشکلات رفتاری و یا ذهنی افراد خانواده یاری دهنده باشد. مشاوره تلفنی خانواده شبانه روزی در تمام ساعات شبانه روز به کمک افراد خانواده آمده و در کمترین زمان ممکن بهترین راه حل را در اختیار افراد قرار می دهد.
مشاوره خانواده می‌تواند از رفتار ها و اقدامات نادرست افراد در برخورد با مسائل و مشکلات جلوگیری کرده و از مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری به عمل آورد.
مشاوره خانواده می تواند از مشورت کردن های بیهوده با افرادی که تجربه کافی و لازم را نداشته و اطلاعات و روش های نادرستی را پیش پای شما قرار می‌دهند، جلوگیری کند. همچنین اطلاعات شما نزد مشاوره خانواده به صورت محرمانه خواهند ماند و می توانید بدون دغدغه و نگرانی از افشای اطلاعات یا هویت خود به مشورت کردن با افراد مطلع و آگاه در این زمینه بپردازید.
علاوه بر این مشاورین خانواده با اطلاعات دقیق و روش های علمی و به روز در خصوص مشکلات افسردگی و اضطراب، خشونت و … می‌توانند به درمان آنها پرداخته و به صورت ریشه ای و با کمک خود افراد آنها را برطرف کنند.
حفظ روابط عاشقانه، تناقضات شخصی و شخصیتی، مشکلات جنسی و عدم اعتماد و مسائل و مشکلاتی از این دست نیز در حیطه کاری مشاورین خانواده است. مشاورین خانواده همواره تلاش می‌کنند تا به صورت شبانه روزی و تلفنی در اختیار مراجعه کنندگان بوده و مشکلات آنها را شنیده و بهترین راه را برای برطرف شدن مشکل، پیش روی افراد قرار دهند.
همدردی بیشتر زوجین، بهبود روابط، توانای حل مسائل و مشکلات بدون دعوا و درگیری و یادگیری مهارت های مدیریت خشم نیز از جمله نتایج استفاده از مشاوره خانواده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/167250/مشاوره-پیش-از-ازدواج-چه-اهمیتی-دارد؟
بستن   چاپ