آریا بانو
واکنش به سخن یک نماینده درباره عدم حضور زنان در هیات رئیسه مجلس
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 9:40:53 AM

آریا بانو- دبیرکل جامعه زینب(س) خطاب به نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت:‌ اگر در هیئت‌رئیسه مجلس بودید، چه‌کار می‌کردید که در کرسی نمایندگی نتوانسته‌اید انجام دهید؟

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی چندی پیش طی مصاحبه‌ای گفته بود که مردان مجلس نمی‌گذارند حتی یک زن به هیات‌رئیسه برود.

به گفته سلحشوری «در مورد اینکه زنان را در هیئت رئیسه داشته باشیم همواره مقاومت در مجلس بوده است. در این سه سال گذشته هر بار در این راستا کاری کردیم به در بسته خوردیم. بارها کوتاه آمدیم و سعی کردیم به روش آنها این موضوع را پی بگیریم اما بی‌نتیجه بود».

اعظم حاج عباسی دبیرکل جامعه زینب (س) در واکنش به این اظهارات سلحشوری تاکید کرد: لازم می‌دانم به نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی گوشزد کنم که با این بهانه ها نمی‌توانید کارنامه خالی خود را پر کنید؛ البته روی سخنم با همه نمایندگان زن مجلس نیست.

وی با بیان اینکه با تبعیض جنسیتی مخالف است، از سلحشوری خواست دهد که اگر در هیئت‌رئیسه بود، چکار می‌کرد که در کرسی نمایندگی نتوانسته انجام دهد؟

حاج عباسی که حزبش در جبهه پیروان خط امام و رهبری عضویت دارد یادآور شد:‌ مرحومه مریم بهروزی، بزرگ بانوی دیانت و سیاست در 4 دوره نمایندگی مجلس بقدری تاثیرگذار و کارآمد بود که نمایندگان آن دوره ها به ایشان القاب تنها مرد مجلس و یا چند مرد مجلس داده بودند و هنوز هم از ایشان این‌گونه یاد می‌کنند. البته واژه مرد به‌کار رفته به‌معنای جنس مرد نیست، بلکه به معنای صفات مردانه و مردانگی و جوانمردی و مقاومت و ایستادگی و رجال سیاسی بودن است.


http://www.banounews.ir/fa/News/167273/واکنش-به-سخن-یک-نماینده-درباره-عدم-حضور-زنان-در-هیات-رئیسه-مجلس
بستن   چاپ