آریا بانو
عدم اعلام «شهریه» مهد کودک‌ها و احتمال ورشکستگی مهدها
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 10:14:43
آریا بانو - مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور پیشنهاد کرد تا به دنبال تاخیر سازمان‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اعلام نرخ جدید شهریه مهدهای کودک، مسئولیت تصمیم گیری در این خصوص به سازمان بهزیستی واگذار شود.

سید منتظر شبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هنوز نرخ جدید شهریه مهدهای کودک اعلام نشده، و این مساله کارمندان و مدیران این مراکز و خانواده‌ها را دچار مشکلاتی کرده است، گفت: سازمان‌ بهزیستی همچنان منتظر تصمیم سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وزارت صنعت و معدن در این خصوص است.
وی با بیان اینکه از مدت‌ها پیش تا کنون سازمان بهزیستی تلاش زیادی کرده است تا هرچه سریع‌تر میزان افزایش شهریه‌ها مشخص شود، افزود: تلاش‌های ما تا این لحظه نتیجه نداده است و این مشکل نتیجه‌ای جز ورشکسته شدن مهدهای کودک را به دنبال نخواهد داشت.
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان افزود: به ویژه کارمندان و زنان شاغل در طول سال نیاز دارند که فرزندانشان را در مهدهای کودک نگهداری کنند و به این ترتیب لازم بود تا هرچه سریع تر شهریه مهدهای کودک اعلام شود این درحالیست که با عدم همکاری سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مهدها به دنبال افزایش قیمت ها،الان در تهیه نیازهای اولیه شان دچار مشکل هستند و وزارت صنعت و معدن هم هنوز نرخی را مشخص نکرده است.
شبر ادامه داد: مکاتبات و تماس‌های بهزیستی در این خصوص همچنان ادامه دارد ولی ظاهرا این موضوع برای سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اولویت نیست به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مسئولیت این تصمیم گیری را برعهده سازمان بهزیستی قرار دهند تا مسئولان این سازمان به فراخور هر استان درباره شهریه مهدهای کودک تصمیم گیری کنند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/167292/عدم-اعلام-«شهریه»-مهد-کودک‌ها-و-احتمال-ورشکستگی-مهدها
بستن   چاپ