آریا بانو
هر وقت وضع مالی توپ عمویم را می‌بینم اعصابم تا چند روز به هم می‌ریزد!
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:46:58
آریا بانو -
هر وقت وضع مالی توپ عمویم را می‌بینم اعصابم تا چند روز به هم می‌ریزد!
k ٤.٥
٤
خراسان / پسری 24 ساله‌ام، دانشجو و در کنارش یک شغل پاره‌وقت هم دارم. اوضاع اقتصادی خانواده‌مان هم به شدت متوسط است. عمویی دارم که وارد کننده گوشی است و وضع‌مالی شان بی‌نهایت خوب است و بین فامیل‌هایمان پولدارترین هستند. هر وقت به خانه یا باغ آن‌ها می‌رویم، سر و وضع توپ مالی و زندگی و خودروی هیبریدی‌شان را می‌بینم، از زندگی ناامید می‌شوم و اعصابم تا چند روز به هم می‌ریزد. چه کنم؟
از خودتان بپرسید که این احساس ناامیدی چه پیامی برای شما دارد؟ آیااز شرایط فعلی خودتان ناراضی هستید؟ یا دوست دارید همانند عمویتان پولدار باشید؟ قطعا چنین احساساتی می‌تواند پیام‌های مهمی برای شما داشته باشد. اگر از شرایط فعلی ناراضی هستید باید بدانید که در موقعیت‌های مشابه باز هم ممکن است این احساس ناامیدی را داشته باشید مثلا با دیدن یک ماشین هیبریدی در خیابان یا عبور کردن از جلوی یک ساختمان با شکوه. احساس ناامیدی شما اگر تبدیل به یک احساس قدرتمند شود، می‌تواند باعث شود تا به آن چه که می‌خواهید برسید. با این حال، چند توصیه برای شما داریم.
از احساس ناامیدی‌تان فرار نکنید
احساسات شما مانند درد هستند. این احساس به شما اطلاعات زیادی درباره آن چه که می‌خواهید، می‌دهد. وقتی دردی در جسم‌تان احساس می‌کنید، متوجه می‌شوید که مشکلی پیش آمده و باید به فکر درمانش باشید. در خصوص مسائل روانی هم همین‌طور است. گاهی یک درد روانی به‌وجود می‌آید مثل ناامیدی. این درد روحی می‌تواند به شما اطلاعات زیادی بدهد مثلا این که چیزی آرزو دارید یا هدفی در سر می پرورانید یا از شرایط فعلی به تنگ آمده‌اید. به همین لحاظ باید با این ناامیدی روبه‌رو شوید و ببینید چه اطلاعاتی از این احساس نصیب‌تان می‌شود.
نگذارید که احساس ناامیدی غالب شود
اگر به یک روان شناس هیجان‌مدار مراجعه کنید، تلاش می‌کند تا ناامیدی شما را به احساس دیگری تبدیل کند مثلا اگر به جای ناامیدی احساس غم یا خشم داشته باشید، این احساسات به شما کمک می‌کند تا بتوانید انرژی لازم برای رسیدن به اهداف‌تان را کسب کنید اما هنگامی که احساس ناامیدی می‌کنید، دیگر انرژی لازم برای رسیدن به هدف را ندارید. متاسفانه ناامیدی اغلب با احساس افسردگی همراه می شود و به همین دلیل مشکل‌ساز است.
سری به زندگی افراد کم بضاعت‌تر بزنید
سعی کنید با افرادی هم تراز خودتان رفت و آمد کنید و گاهی به سراغ خانواده‌هایی بروید که سطح مالی‌شان از شما پایین‌تر است. وقتی این حس در شما از بین نمی‌رود، بهتر است که از موقعیت‌هایی که باعث احساس ناامیدی در شما می‌شود، اجتناب و بیشتر با افرادی معاشرت کنید که با شما در یک سطح هستند. این اتفاق باعث می‌شود تا مجبور به مقایسه کردن خودتان با دیگران نشوید. شاید هم اکنون چنین شرایطی برایتان فراهم نباشد تا بتوانید پول زیادی به دست آورید و به همین لحاظ اگر مدام در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که احساس حقارت کنید، ممکن است دچار افسردگی شوید.
به جای حسرت خوردن، پیشرفت کنید
شما می‌توانید از این درد هیجانی خود ابزاری برای ‌پیشرفت‌تان فراهم و انرژی لازم را برای مقابله بر موانع خود کسب کنید. در غیر این‌صورت مجبور خواهید بود تا پایان عمر حسرت چیزهایی را بخورید که همیشه آرزوی آن‌را داشته اید.
نویسنده : دکتر رضا یعقوبی| روان‌شناس

http://www.banounews.ir/fa/News/167309/هر-وقت-وضع-مالی-توپ-عمویم-را-می‌بینم-اعصابم-تا-چند-روز-به-هم-می‌ریزد!
بستن   چاپ