آریا بانو
وقتی اتو حریف پوشاک تن‌تان نمی‌شود
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 11:46:59
آریا بانو -
وقتی اتو حریف پوشاک تن‌تان نمی‌شود
٤٨
٠
جام جم / خیلی زحمت کشیده‌اید و لباستان را اتو کرده‌اید، اما چند ساعتی بیشتر از پوشیدن آن در طول روز نمی‌گذرد که لباس چروک می‌شود و اثری از اتو کشیدن روی آن باقی نمی‌ماند. این وضعیت شاید خیلی حاد نباشد، اما اگر قرار مهمی داشته باشید و باید در یک جلسه کاری رسمی شرکت کنید، به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود. اما اگر ترفندهایی را بدانید، می‌توانید مانع چروک‌شدن لباس‌هایتان شده و نیز چروک‌ها را کمتر کنید.
فقط لباس‌های کاملا خشک را بپوشید: الیاف پارچه معمولا زمانی که گرم یا مرطوب باشند به راحتی چروک می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از چروک شدن لباس، تا جایی که می‌توانید لباسی را که تازه از ماشین لباسشویی خارج کرده‌اید، نپوشید بلکه اجازه دهید لباس‌ها در دمای اتاق و قبل از پوشیدن کاملا خشک شوند.
لباس‌ها را خوب اتو بکشید: برای کاهش چین و چروک لباس‌ها در طول روز، از قسمت داخل لباس و نیز در امتداد خطوط درزها، لباس را اتو
کنید.
الیاف مقاوم در برابر چروک بخرید: اگر می‌خواهید لباستان هرگز چروک نشود، به دنبال لباس‌هایی باشید که از الیاف ضدچروک تولید شده باشند. در این لباس‌ها از الیاف نخی کمتر استفاده می‌شود، چرا که نخ سریع‌تر چروک می‌شود. موادی مانند ابریشم، پلی‌استر و ویسکوز کمتر چروک
می‌شوند.
موقع نشستن حواستان باشد
قبل از نشستن لباستان را صاف کنید: یکی از مشکلاتی که کارمندان پشت‌میزنشین با آن روبه‌رو هستند، چروک شدن لباس موقع نشستن‌های طولانی‌مدت است. اگر قبل از نشستن، لباستان را صاف کنید، کمتر چروک می‌شود.
پاها را روی هم نیندازید: انداختن پاها روی هم باعث ایجاد چروک و تاخوردگی روی الیاف پارچه می‌شود، اما اگر عادت به این‌گونه نشستن دارید، حواستان باشد موقع نشستن، لباس بین پاها قرار نگیرد و چروک
نشود.
از اعمال فشار روی لباس جلوگیری کنید: هرگونه اصطکاک، تماس یا فشاری که به پارچه لباس وارد شود، می‌تواند چین و چروک ایجاد کند. بگذارید لباس آزادانه در بدن قرار گیرد و به بازو یا کیفتان فشرده نشود.
از بین بردن چین و چروک
اگر در خانه باشید و لباستان چروک شده باشد، مشکلی وجود نداشته و به راحتی می‌توانید آن را اتو کنید، مشکل آنجا‌ست که در خارج از خانه لباستان چروک شود. برای این مشکل چند کار می‌توانید انجام دهید. یکی از دم‌دستی‌ترین کارها این است که از اسپری‌های ضد چروک استفاده کنید.
چگونگی استفاده از این اسپری‌ها این‌گونه است که مقداری اسپری ضد چروک را به نقاطی از لباس که چروک شده، بپاشید و در همان حالت با دست به آن حالت دهید و سعی کنید لباس را صاف کنید. اگر اسپری در دسترس نداشتید، آب بهترین گزینه برای کاهش چین و چروک لباس است؛ به این صورت که مقدار آب روی لباس چروک بپاشید و آن را مرطوب کنید و سعی کنید تا زمانی که خشک می‌شود، با دست، لباس را صاف کنید تا چروک‌ها باز شود. اگر در جایی که هستید، سشوار در دسترس داشتید، می‌توانید از قابلیت گرما استفاده کنید. برای از بین بردن چروک‌های خفیف تنها با نگه داشتن سشوار در فاصله 25 سانتی‌متری از لباس و قرار دادن دستگاه روی درجه پایین، می‌توانید چروک لباس‌ها را از بین ببرید. حرارت سشوار را در یک نقطه متمرکز نکنید تا باعث آسیب پارچه شود بلکه سر سشوار را در اطراف چروک بچرخانید.

http://www.banounews.ir/fa/News/167311/وقتی-اتو-حریف-پوشاک-تن‌تان-نمی‌شود
بستن   چاپ