آریا بانو
معرفی اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی مرکز گسترش
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 13:15:24
آریا بانو - مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از چند سال با تصمیم سازمان امور سینمایی عهده‌دار مسئولیت حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.


به گزارش هنرآنلاین ، در جلسه‌ای که عصر روزگذشته یکشنبه 19 خرداد‌ در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این مرکز معرفی شدند.
در این جلسه که با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل)، مرتضی رزاق‌کریمی (قائم‌مقام)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی) و محمدرضا بهشتی (مدیر امور مجامع و جشنواره‌ها) برگزار شد، طباطبایی‌نژاد طی حکمی، آقایان بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی را به عنوان اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این مرکز منصوب و معرفی کرد.
به این ترتیب، شورای فیلم‌های سینمایی تجربی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حضور آقایان سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مرتضی رزاق‌کریمی، بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی، نسبت به بررسی و تصویب فیلمنامه‌های سینمایی تجربی ارائه ‌شده به این مرکز جهت مشارکت در تولید اقدام خواهند کرد. دبیر شورا هم محمدرضا بهشتی است.
فرآیند بررسی و تولید آثار سینمایی تجربی در این مرکز نیز با ارائه‌ی درخواست تهیه‌کننده به همراه پروانه ساخت از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، طرح 7 تا 10 صفحه‌ای به همراه سیناپس و نسخه کامل فیلمنامه و نمونه کار برای متقاضیان فیلم اول سینمایی امکان‌پذیر خواهد بود.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از چند سال، با تصمیم سازمان امور سینمایی عهده‌دار مسئولیت حمایت و مشارکت در تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.
فیلم تجربی به عنوان نوعی از فیلمسازی که با ساختارشکنی در قواعد رایج سینما و کشف شیوه‌های نوین فنی و روایی، سعی در گسترش مرزهای بیانی این هنر و ارائه تجربه‌ای نو و خلاقانه دارد، می‌تواند عامل پویایی و جذابیت آثار و ارتقاء سلیقه فرهنگی مخاطبان سینما شود. لذا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان مجموعه‌ای که از بدو تأسیس، متولی حمایت و تولید فیلم‌های تجربی بوده و طی دوره‌های مختلف فعالیت، آثار متعددی را با این رویکرد تهیه کرده است، با تصمیم رئیس محترم سازمان سینمایی و در راستای اهمیت و توجه هر چه بیشتر به فیلم تجربی به عنوان سینمایی که معانی و اندیشه‌های بدیع را در قالبی تازه و متفاوت بیان می‌کند، عهده‌دار مسئولیت حمایت از تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.
حمایت مرکز گسترش در تولید این آثار بصورت مشارکت در ساخت بوده و حداکثر زمان بررسی فیلمنامه تا اعلام نتیجه قطعی 2 ماه خواهد بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/167336/معرفی-اعضای-شورای-فیلم‌های-سینمایی-تجربی-مرکز-گسترش
بستن   چاپ