آریا بانو
آغاز نمایش "چشم به راه میرغضب" با حضور محمد رحمانیان/ پیش فروش بلیت نمایش "مولن روژ" آغاز شد/ تعلیق عضویت هیئت مدیره پیشین تعاونی مسکن از خانه تئاتر/ غرفه خیریه انجمن اوتیسم ایران در عمارت نوفل‌لوشاتو برپا شد
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 14:38:34
آریا بانو - خبرهایی از تئاتر.


به گزارش هنرآنلاین ، "چشم به راه میرغضب" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی از روز چهارشنبه 22 خرداد در تماشاخانه سنگلج با حضور محمد رحمانیان روی صحنه می‌رود.
این نمایش با نام دوم "یک مضحکه سیاه" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی روی صحنه می‌رود.
"چشم به راه میرغضب" با بازی علی سلیمانی، سیروس همتی، وحید نفر، مجید رحمتی و سهیل ملکی در نخستین شب اجرای خود، از ساعت 20 میزبان محمد رحمانیان، نویسنده و کارگردان تئاتر می‌شود.
کیانی درخصوص حضور رحمانیان در نخستین شب اجرای تازه‌ترین اثرش نوشت: "در روزگار بی‌معنی‌گرایی و بی‌برگ و باری تئاتر امروز ما، نمایش‌سازانی مثل "محمد رحمانیان" آدم را امیدوار و دلخوش به تحمل این روزگار نادل‌خوشی‌آور می‌کنند. پس حضور این نمایش سازِ پُردوام را برای گشایش پرده نمایش "چشم به راه میرغضب" در تماشاخانه سنگلج قدر می‌دانیم و سپاسگزاریم."
"چشم به راه میرغضب" که در خلاصه داستان آن آمده است: "ذبیح و رضی، یکی مستبد و دیگری مشروطه‌خواه در دوره استبداد صغیر محمدعلی شاه به اعدام محکوم می‌شوند"، در سه روز نخست اجرا با 25 درصد تخفیف روی صحنه می‌رود و هر شب ساعت 20:30 اجرا می‌شود.
پیش فروش بلیت نمایش "مولن روژ" آغاز شد
پیش فروش نمایش "مولن روژ" به کارگردانی حسین پارسایی و با حضور محسن تنابنده و احمد مهرانفر از ساعت 14 روز دوشنبه 20 خرداد ماه از طریق سایت ایران نمایش آغاز خواهد شد.
"مولن روژ" نوشته آرش عباسی به تهیه کنندگی محمد قدس در پردیس سینمایی باغ کتاب هر روز ساعت 21 روی صحنه خواهد رفت.
میثم احمدى مشاور تهیه و تولید، شیما میرحمیدی طراح صحنه و لباس، حسام نورانی ویدئو آرت و مهندسی صدا، لعیا خرامان طراح چهره‌پردازی، طراح نور صبا کسمایی، طراح صدا کیارش بختیاری ، استودیو مشق گرافیک، داریوش یگانه مدیر تولید، شقایق کفیلی دستیار و برنامه ریز، گلاویژ نادری مشاوره رسانه ای و مهتاب کُرکوندی مدیر ارتباطات دیگر عوامل این نمایش هستند.
تعلیق عضویت هیئت مدیره پیشین تعاونی مسکن از خانه تئاتر
هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر، پس از بررسی پرونده و استماع صحبت های طرفین در چندین جلسه، در آخرین جلسه خود رای به تعلیق عضویت اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن از خانه تئاتر داد.
اعضاء هیئت مدیره پس از استماع گزارش هیئت تصفیه این تعاونی و محرز شدن عدم همکاری ایشان با هیئت تصفیه، اخلال در امور و ایجاد وقفه در امر رسیدگی به حل شدن پرونده، رای به تعلیق این افراد داد.
خسرو احمدی، مجید جعفری، محمد اعلایی حسینی، جواد اعرابی و مرتضی زیوری اعضاء هیئت مدیره این تعاونی بوده‌اند که تا رسیدگی نهایی به پرونده و قطعیت حکم عضویت‌شان در خانه تئاتر به حال تعلیق درآمد. نظر به همکاری صادق توکلی، عضو دیگر هیئت مدیره این تعاونی، هیئت مدیره خانه تئاتر ایشان را از این امر مستثنی کرد.
گفتنی است پرونده تخلف احتمالی هیئت مدیره این تعاونی هم اکنون در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
غرفه خیریه انجمن اوتیسم ایران در عمارت نوفل‌لوشاتو برپا شد
هم‌زمان با آغاز اجرای "ماجرای عجیب سگی در شب"، عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان غرفه انجمن اوتیسم ایران برای دریافت کمک‌های مردمی برای حمایت از مبتلایان به اوتیسم شد.
"ماجرای عجیب سگی در شب" به کارگردانی افسانه کمالی، رمانی از مارک هادون است که توسط سایمون استیوز به صورت نمایشنامه نوشته شده و شخصیت اصلی آن دختری مبتلا به اوتیسم است.
وقایع این نمایش در انگلستان می‌گذرد و در واقع هسته اصلی داستان شرح سفر پرماجرای قهرمان داستان از سوئیندون به لندن است. داستان از زبان کریستین بون که دختری مبتلا به اوتیسم است، بیان می‌شود و از همین رو لحن ویژه و منحصربه‌فردی دارد. او به علت این بیماری خاص از درک مسائل عادی زندگی عاجز است، اما هوش فوق‌العاده‌ای دارد و دنیا را متفاوت می‌بیند.
با آغاز اجرای "ماجرای عجیب سگی در شب" از شب گذشته (19 خرداد)، عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان غرفه انجمن اوتیسم ایران شد که به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیریه خواهد پرداخت. عمارت نوفل‌لوشاتو تا پایان اجرای این نمایش، پذیرای خیران و تماشاگران علاقه‌مند برای کمک به انجمن اوتیسم ایران خواهد بود.
رمان "ماجرای عجیب سگی در شب" نوشته مارک هادون توسط سایمون استیوز به صورت نمایشنامه نوشته شده و افسانه کمالی ترجمه این متن را بر عهده داشته است. علی شمس کارگردان و نمایشنامه نویس به عنوان مشاور در کنار این نمایش حضور دارد.
شای لین اسداللهی، رویا دعوتی، فرزام رنجبر، صبا سرور، علی پویا قاسمی، علی نجفی از بازیگران این نمایش هستند.
در این نمایش آهنگساز و طراح صدا بابک کیوانی، طراح صحنه امید اکبری، طراح لباس دینا یوسف‌پور، طراح گریم ثمین سالک، طراح حرکت سروش کریمی‌نژاد، طراح گرافیک محمد شمس و غزاله رمضانی، طراحی و ساخت موشن گرافیک علی فتحی، طراح نور: افسانه کمالی هستند.
همچنین شب گذشته هنرمندان و چهره‌هایی مانند هوتن شکیبا، سروش صحت، کاظم سیاحی و محمدعلی آهنگران مهمان نخستین اجرای "ماجرای عجیب سگی در شب" بودند.

http://www.banounews.ir/fa/News/167359/آغاز-نمایش-"چشم-به-راه-میرغضب"-با-حضور-محمد-رحمانیان--پیش-فروش-بلیت-نمایش-"مولن-روژ"-آغاز-شد--تعلیق-عضویت-هیئت-مدیره-پیشین-تعاونی-مسکن-از-خانه-تئاتر--غرفه-خیریه-انجمن-اوتیسم-ایران-در-عمارت-نوفل‌لوشاتو-برپا-شد
بستن   چاپ