آریا بانو
ماسک لایه بردار توت فرنگی
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 17:50:40
آریا بانو -
ماسک لایه بردار توت فرنگی
١٤٢
٠
زیبامون/ توت فرنگی یکی از میوه های خوش و آب رنگ و خوشمزه بهاری هست که طرفداران خیلی زیادی هم داره. این میوه جذاب به تنها میتونه سبد میوه و یا ظرف سالاد شما رو جذاب تر کنه بلکه فواید خیلی خوبی هم برای پوست داره.
توت فرنگی سرشار از ویتامین c هست و همین ویتامین تاثیر خیلی خوبی در تقویت و روشن شدن رنگ پوست داره، رادیکال های آزاد رو از بین میبره و کمک میکنه تا کلاژن سازی بیشتری در پوست ایجاد بشه. علاوه بر این این میوه کوچک یک منبع خیلی خوب از آلفا هیدروکسی اسید هم هست که به لایه بیرونی پوست نفوذ کرده و باعث لایه برداری پوست های مرده میشه، حالت پوسته پوسته شدن پوست رو درمان میکنه و یک راه حل عالی برای برطرف کردن جوش و آکنه نیز هست.
آموزش درست کردن یک مدل ماسک لایه بردار توت فرنگی
برای درست کردن این ماسک لایه بردار به آسپرین، لیمو و توت فرنگی نیاز داریم. آسپرین حاوی سالسیلیک اسید و آلفا هیدروکسی اسید هست که به عنوان یک لایه بردار شیمیایی عمل میکنه و باعث از بین رفتن جوش و جای جوش میشه. ویتامین c و AHA موجود در لیمو و توت فرنگی هم تاثیر خیلی خوبی در لایه برداری از پوست دارند و کمک میکنند تا پوستی روشن تر و شفاف تر داشته باشید.
برای درست کردن این ماسک لایه بردار باید 3 تا 5 آسپرین بدون پوشش رو پودر کنید و یک قاشق آب لیموی تازه روی آن بریزیدو چند دقیقه صبر کنید تا آسپرین در اب لیمو حل شود. سپس 2 توت فرنگی رو له کنید و به ترکیب فوق اضافه کنید. مواد رو به خوبی ترکیب کنید و با استفاده از توپ پنبه ای روی پوست بمالید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوستتون رو با آب گرم بشویید تا پوستی درخشان و شفاف داشته باشید.
روشن کردن پوست با اسکراب بادام و توت فرنگی
این اسکراب نه تنها تاثیر خیلی خوبی در لایه برداری از پوست داره بلکه بسیار خوشمزه هم هست! برای درست کردن این اسکراب یا لایه بردار به 3 تا 4 عدد توت فرنگی له شده، 3/4 فنجان شکر و 1/4 فنجان روغن بادام نیاز داریم!
تمام این مواد رو به خوبی با همدیگه ترکیب کنید و با نوک انگشت و به صورت حرکات دایره ای روی پوست ماساژ بدید. این کار رو 5 تا 10 دقیقه انجام بدید و بعد پوستتون رو با آب گرم بشویید. البته بهتره این کار رو قبل از حمام انجام بدید تا لایه برداری بهتر و موثرتری از روی پوست انجام بشه.
ماسک مرطوب کننده با توت فرنگی و عسل
اگر پوستتون خشک هست میتونید از این ماسک مرطوب کننده و فوق العاده برای حفظ رطوبت پوستتون ستفاده کنید. برای درست کردن این ماسک طبیعی باید 5 توت فرنگی له شده رو با 1 قاشق عسل مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس پوستتون رو شست و شو بدید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. بعد از استفاده از این ماسک پوستی کاملا مرطوب و شاداب خواهید داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/167398/ماسک-لایه-بردار-توت-فرنگی
بستن   چاپ